A
Természettudományi Kar Tanácsának állásfoglalása
az
ELTE SZMSz három kötetének (SzMR, FKR, HKR)
módosítására vonatkozó szenátusi előterjesztésről
(oldalszámok
az” Előterj SzMSz mód Nftv. 1. melléklet
2012.12.” nevű fájl alapján)
1.
oldal:
Szenátusi javaslat:
SzMR 10. § (2) A kar szervezeti és működési
szabályzatában kell rögzíteni:
(…)
TTK KT:
SzMR 10. § (2) A kar szervezeti és működési
szabályzatában kell rögzíteni:
(…)
Az „egyéb” kicsit dehonesztáló.
…………………………
2.
oldal
·
Szenátusi
javaslat:
„SzMR 38. § (1) Az szakkollégiumok Egyetem
a magas színvonalú, önálló és/vagy az egyetemi képzésbe illeszkedő
szakmai képzést folytató, az egyes szakterületeken való jártasság elmélyítésére
további képzést nyújtó, közösségformáló, önkormányzati elven működő, társadalmi
problémákra érzékeny, szakmailag igényes értelmiség kinevelését, valamint
tehetséggondozást célzó intézmények szervezeti egységként a (2) bekezdésben
felsorolt kollégiumokat szakkollégiumként működteti. „
TTK KT:
Javasoljuk
a jelenleg hatályos szöveg megtartását. Véleményünk szerint nem elfogadható
elképzelés a szakkollégiumok beolvasztása a kollégiumok címszó alá. Ezt nem
indokolja a törvény megváltozása. Általános „kollégium” címszó nincsen a
szabályzatban, csak Egyetemi Kollégium. Ráadásra a 39. § (3) az Egyetemi
Kollégium részeként határozza meg a „kollégiumokat”, mint telephelyeket.
A
szakkolégiumoknak vannak olyan tagjai is, akik nem laknak az épületben, csak a
szakkollégiumi tevékenységben vesznek részt.
…………………………
·
Szenátusi
javaslat:
SzMR 45. § (2) A Rektori Ellenőrzési Önálló Osztályt
osztályvezető irányítja. Az osztályvezetőt a rektor valamennyi alkalmasnak
talált pályázó felsorolását tartalmazó javaslatára által erre a célra megalakított
eseti bizottság által rangsorolt, a rektor által a fenntartó
részére megküldött pályázatok alapján az állami vagyonért
felügyeletéért felelős miniszter bízza meg. Az osztályvezető megbízását az
állami vagyonért felelős miniszter a rektor kezdeményezésére, a
gazdasági tanács vagy saját maga kezdeményezésére az állami vagyon
felügyeletéért felelős miniszter hatáskörben vonhatja vissza. Az
állami vagyonért felelős miniszter e bekezdés szerinti döntéseiről előzetesen
tájékoztatja az oktatásért felelős minisztert.
TTK KT:
Megjegyzés
- Az Nftv. 37. § (5) bekezdése szerint a Szenátus rangsorol.
Az SzMR 1. számú mellékletében még hibásan szerepel, hogy a Gazdasági Tanács kezdeményezheti a belső ellenőrzés vezetőjének vezetői megbízásának visszavonását.
…………………………
3.
-4. oldal / SzMR 66. § (1) és (4) bekezdése
TTK KT:
Az
Nftv. 12. § (3) hc) a Szenátus (leadható) döntési jogkörébe sorolja az oktatói,
kutatói és vezetői pályázatok rangsorolását.
Ennek
különböző eseteiről részletesen rendelkezik az SzMR 1. melléklete, de az SzMR
66. § (1) és (4) bekezdése csak bizonyos eseteket emeli ki. Ehelyett célszerűbb
lenne, ha az SzMR a Szenátus kizárólagos és átadható hatásköreinek
felsorolásakor csak utalna az 1. számú mellékletére.
…………………….
TTK KT:
SzMR 66. § (1)
A Javaslat általában -az Nftv. pontos szövegét átvéve – fenntartót
említ. Az SzMR 66. § (1) bekezdés c) pontjában is javasoljuk az „az állami
vagyonért felelős miniszter” megjelölés helyett a „fenntartóként” való
megjelölést.
………………
SzMR 66. § (1) h) pont „vezeti”
helyett „vezetői”
………………………..
6. oldal
TTK KT:
·
SzMR 86.§ (1) bekezdés - Az
SzMR 1. számú mellékletében még hibásan szerepel, hogy a Gazdasági Tanács
kezdeményezheti a főigazgató vezetői megbízásának visszavonását.
„Az
állami vagyoéért felelős miniszter” helyett Az állami vagyonért felelős
miniszter”
………………………
·
Szenátusi javaslat:
SzMR 89. § (1) „Az
Egyetemen törvényi előírások alapján központi szintű egyetemi testületként…”
TTK KT:
A TTK Kari Tanácsának véleménye szerint az Egyetem jelenlegi
SZMR 89. §-ban felsorolt bizottságok nem mindegyikének létrehozatalát írja elő
a hatályos Nftv.
………………………
·
Szenátusi
javaslat:
SzMR. 92.§ (2)
„A” változat
A doktori tanács
valamennyi tagjának – a doktorandusz
képviselő kivételével – tudományos fokozattal kell rendelkeznie. A doktori tanács tagjainak
kiválasztásánál biztosítani kell, hogy legalább két olyan tagja legyen, aki az
Egyetemmel nem áll foglalkoztatási jogviszonyban. A doktori tanács egy
tagját az EHÖK delegálja. A doktori tanács ülésén az EHÖK doktorandusz
képviselője tanácskozási joggal vesz részt.
„B” változat
A doktori tanács
valamennyi tagjának – a doktorandusz
képviselő kivételével – tudományos fokozattal kell rendelkeznie. A
doktori tanács egy tagját az EHÖK delegálja. A doktori tanács ülésén az EHÖK
doktorandusz képviselője tanácskozási joggal vesz részt.
TTK
KT:
A Kar a B változatot támogatja,
azzal, hogy mivel az Nftv. megkülönbözteti a hallgatói önkormányzatot és a
doktorandusz önkormányzatot, javasoljuk, hogy a szöveg tükrözze azt, hogy a
doktori tanács egy tagját a doktorandusz önkormányzat delegálja.
………………………
7.
oldal
Szenátusi javaslat:
SzMR 117.§ (2) „A kari
tanács javaslatot tesz a Szenátus számára:
…f) pontja az
államilag finanszírozott a magyar állami (rész)ösztöndíjjal
támogatott képzésre felvehető hallgatók számának megállapítására.”
TTK KT:
Javasoljuk a fenti rendelkezés eltörlését. Nem életszerű, hogy a megjelölt
testületek döntsenek a hallgatók számáról, mivel többnyire a döntésre rendkívül
rövid idő áll rendelkezésre.
………………….
Szenátusi javaslat:
SzMR 125. § A kari
bizottságokban, szakmai testületekben a hallgatók képviseletét a testületek
jellegére figyelemmel biztosítani kell. A tanulmányi, vizsga- és szociális
ügyekben eljáró bizottságban a hallgatói tagok száma nem lehet kevesebb, mint
az összes tag számának fele negyede.
TTK KT:
SzMR 125. § A kari
bizottságokban, szakmai testületekben a hallgatók képviseletét a testületek
jellegére figyelemmel biztosítani kell. A tanulmányi és vizsga ügyekben eljáró
bizottságban a hallgatói tagok száma nem lehet kevesebb, mint az összes
tag számának fele negyede. legalább 25 és legfeljebb 50%-a. A szociális
ügyekben eljáró bizottságban a hallgatói tagok száma nem lehet kevesebb, mint
az összes tag számának fele negyede.
Indoklás:
A szociális ügyekben eljáró bizottságok (pl.
ösztöndíj bizottság) kivételével a többi esetben indokoltnak látszik a
hallgatói részvétel felső határának meghatározása.
……………
FKR
10.
oldal:
·
Szenátusi
javaslat:
TTK KT:
Az Nftv. 37. § (3) bekezdése alapján az alábbi
szöveget javasoljuk:
·
Szenátusi
javaslat:
FKR
9. § (7) felsőoktatás felügyeletét ellátó minisztérium”
TTK KT:
„oktatásért felelős minisztérium”.
……………………………………..
·
TTK KT:
FKR 9.§ (10)
bekezdés jelenleg: „A pályázat benyújtására rendelkezésre álló időszak nem lehet
rövidebb a pályázatot közzétevő kormányzati szerv honlapján történő
közzétételtől számított harminc napnál. A pályázattal kapcsolatos vélemények
kialakításához – a pályázatnak a véleményező testület (Szenátus, kari tanács)
részére történő átadás napját követő első munkanaptól számítva – legalább 30
napot kell biztosítani.”
Az Nftv. nem
szabályozza a pályázatok benyújtására rendelkezésre álló időszakot, így a Kjt. alábbi
paragrafusa szerint javasolnánk javítani az FKR 9.§ (10) bekezdését:
20/A.§ (4) bekezdés c) pont „..A pályázat
benyújtásának a határideje a pályázati felhívásnak a személyügyi központ
honlapján való elsődleges közzétételétől számított tizenöt napnál – a
munkáltató vezetésére kiírt pályázat esetén harminc napnál – rövidebb nem
lehet.”
……………………………………
11. oldal
Szenátusi
javaslat:
FKR 11. § (1) A
kinevezéssel kapcsolatos humánpolitikai (előkészítő és adminisztrációs)
feladatokat
a)
a munkáltatói jog gyakorlása szerinti illetékes szervezeti egység,
b)
a rektor munkáltatói jogkörébe tartozó személyek, továbbá a Rektori Hivatal, valamint a
Rektori Ellenőrzési Önálló Osztály, a Rektori Titkárság, az ELTE Füvészkert, az
ELTE Gothard Asztrofizikai Obszervatórium és Multidiszciplináris Kutatóközpont,
a Tatai Természetvédelmi Terület, az ELTE Hallgatói Karrier- és Szolgáltató
Központ, az Egyetemközi Francia Központ, a Konfuciusz Intézet, az ELTE eScience
Regionális Egyetemi Tudásközpont, az ELTE Kutatóegyetemi-pályázati Projektiroda
esetében a Rektori Hivatal külön szabályzatban meghatározott egysége látja el.
TTK
KT megjegyzés:
Talán
célszerűbb lenne nem nevesíteni minden egységet.
FKR 11. § (1) A
kinevezéssel kapcsolatos humánpolitikai (előkészítő és adminisztrációs)
feladatokat
a)
a munkáltatói jog gyakorlása szerinti illetékes szervezeti egység,
b)
a rektor munkáltatói jogkörébe tartozó személyek, továbbá a Rektori Hivatal, valamint a
Rektori Ellenőrzési Önálló Osztály, a Rektori Titkárság, az ELTE Füvészkert, az
ELTE Gothard Asztrofizikai Obszervatórium és Multidiszciplináris Kutatóközpont,
a Tatai Természetvédelmi Terület, az ELTE Hallgatói Karrier- és Szolgáltató
Központ, az Egyetemközi Francia Központ, a Konfuciusz Intézet, az ELTE eScience
Regionális Egyetemi Tudásközpont, az ELTE Kutatóegyetemi-pályázati Projektiroda
az előzőekhez nem tartozó egységek
esetében a Rektori Hivatal külön szabályzatban
meghatározott egysége látja el.
……………………….
13. oldal
·
TTK KT:
FKR. 40.§-a A
kártérítési felelősség – mi az oka, hogy kikerül az SzMSz-ből?
………………………
·
TTK KT
megjegyzés:
FKR 52.§ (1) Adjunktusnak az
nevezhető ki, aki
a)
MA/MSc vagy azzal egyenértékű végzettséggel és doktori fokozattal rendelkezik.
Az
amerikai egyetemeken nem mindig kapnak MSc diplomát, a jobb tanulók egyből
megszerzik a PhD fokozatot. Az Nftv. sem írja elő a mester diplomát, amikor a
doktori fokozatot megköveteli, javasoljuk, hogy ezt kövesse az SzMSz is.
………………………………
15. oldal
·
TTK KT
megjegyzés:
FKR
50. § (5) „számit” helyett „számít”
………………………………………….
·
Szenátusi
javaslat:
FKR
56. § (2) Az (1) bekezdésben említett feltételek fennállta esetén egyetemi
docenssé az nevezhető ki, aki felsőoktatási intézményben legalább 8 tíz
év időtartamú oktatási tevékenység ellátását célzó munkavégzésre irányuló
jogviszonyban állt.
(3)
A rektor a pályázatok kiírásánál a kar vezetőjének javaslatára -
a kari tanács véleménye alapján a (2) bekezdésben szabályozott feltételtől
eltérhet oly módon, hogy a 8 tíz évbe 3 három
év szakirányú munkavégzésre irányuló jogviszony, illetve egyéb önálló
szakirányú tevékenység beszámítható.
TTK
KT:
A kar szeretne
élni az Nftv. 28.§ (3) – (4) bekezdése által adott lehetőséggel, és a
habilitációval rendelkezők esetében eltekintene a 10 év oktatási gyakorlattól.
Számos esetben előfordul, hogy az addig kutatói munkakörben alkalmazott személy
nyújt be docensi pályázatot. A habilitáció megléte annak igazolására szolgál,
hogy a jelölt képes oktatni. A kari tanács pályázóról való döntését megelőzően
külső, független személyeket is magába foglaló bíráló bizottság véleményezi
szakmailag a jelölt pályázatát, így biztosított a legjobb jelölt kiválasztása.
Ezért javasoljuk
az FKR 56. § (2) –(3) bekezdés
eltörlését.
……………………………………..
16. oldal
·
Szenátusi
javaslat:
FKR 60. § (1) Egyetemi tanári munkakörbe az
nevezhető ki, aki
a) MA/MSc vagy azzal egyenértékű végzettséggel,
doktori fokozattal és habilitációval vagy azzal egyenértékű nemzetközi
felsőoktatási gyakorlattal rendelkezik, (...)
TTK
KT:
„…habilitációval
vagy
azzal egyenértékű nemzetközi felsőoktatási gyakorlattal rendelkezik, amelynek
egyenértékűségét a szakterületi habilitációs bizottság javaslatára a kari
habilitációs bizottság állapítja meg.”
………………………..
·
Szenátusi
javaslat:
FKR 61. § (1) A
törvény erejénél fogva megszűnik a főiskolai tanári, illetve az egyetemi
tanári munkakörben történő foglalkoztatás, ha a miniszterelnök a főiskolai
tanárt, a köztársasági elnök az egyetemi tanárt – a munkaköri címhez fűződő jogát
megvonva – felmentette. A főiskolai tanár, illetve az egyetemi tanár
felmentését a rektor kezdeményezi.
TTK
KT
Az.
NFTv. 31. §(6) bekezdése szerint a munkáltató szünteti meg a foglalkoztatást.
…………………………
TTK
KT megjegyzés:
FKR
61. § (3) A változásokat megjelenítő
fájlban a jelenlegi (3) –(4) bekezdés átszámozása nincs jelölve.
…………………….
17. oldal
Az
FKR 74. § feletti alcímben és a 74/A. § (1) bekezdésében javasoljuk
megjeleníteni azt, hogy az Nftv-nek a kötelező óraterhelésre vonatkozóan
megváltozott a szóhasználata (kötelező óraterhelés/tanításra fordított idő).
………………………………
19. oldal
Szenátusi
javaslat:
FKR
83. § (6) A magasabb vezetői és a vezetői megbízásokra és a
vezető megbízások közül az intézetigazgatói és önálló tanszékvezetői megbízásra
nyilvános pályázatot kell kiírni.
TTK
KT
Az Nftv. 37. § (3) bekezdése alapján az alábbi
szöveget javasoljuk:
A
magasabb vezetői és szervezeti egységek vezetőinek, valamint az előzőek
helyettesítésére vonatkozó megbízásokra nyilvános pályázatot kell
kiírni.
……………………..
20. oldal
Szenátusi
javaslat:
FKR 85. § (4) A
(3) bekezdésben meghatározott esetben – ha a pályázat eredménytelen volt – az
ideiglenes megbízás meghosszabbítható legfeljebb egy évre a (2) bekezdésben
meghatározott személyi körbe tartozó közalkalmazott bízható meg a vezetői
feladatokkal.
TTK
KT
FKR
85. § (4) A (3) bekezdésben meghatározott esetben – hHa a pályázat eredménytelen volt – az ideiglenes
megbízás meghosszabbítható legfeljebb egy évre a (2) bekezdésben
meghatározott személyi körbe tartozó közalkalmazott bízható meg a vezetői
feladatokkal.
……………………..
HKR
23. oldal
Szenátusi
javaslat:
TTK
KT
Javasoljuk
az Nftv. szóhasználatának átvételét. Mintha az Nftv. az utóvizsga fogalmát
cserélné javítóvizsgára.
(Nftv.
59. § (4) A felsőoktatási intézmény egyoldalú nyilatkozattal megszünteti annak
a hallgatónak a hallgatói jogviszonyát, akinek az azonos tanegységből tett
sikertelen javító, és ismétlő javító vizsgáinak összesített száma eléri az
ötöt.)
……………………
24. oldal
Szenátusi
javaslat:
TTK
KT megjegyzés:
A
törvényből beemelt szövegbe a könnyebb érthetőség érdekében a „vizsgaterv” és
„a követelmények” közé kellene tenni egy vesszőt.
…………………………
25. oldal
·
Szenátusi
javaslat:
HKR
21.§ (2) A szak képzési tervét a szakért felelős oktatási szervezeti egység – az
Oktatási Igazgatósággal történt egyeztetést követően kidolgozott – javaslata
alapján a szakfelelős oktatási szervezeti egységet magában foglaló kar tanácsa
hagyja jóvá. A tanári mesterszak esetében a képzési tervet és annak módosítását
a modulfelelős javaslatára Tanárképzési és Tanár-továbbképzési Tanács hagyja
jóvá.
TTK
KT
Javasoljuk,
hogy maradjon a jelenleg hatályos szöveg.
……………………………..
·
Szenátusi
javaslat:
HKR 32. §
(3) A hallgatói jogviszony alapján a hallgató köteles a jogszabályok, az
Egyetem szabályzatai, így különösen a jelen Szabályzat, valamint a szak (ideértve
a felsőoktatási szakképzést is)
tantervének keretei között tanulmányait megtervezni és a tanulmányi
kötelezettségeknek eleget tenni. Ennek során a hallgató köteles használni az
Elektronikus Tanulmányi Rendszert és – jogviszonyának aktív vagy passzív
mivoltára tekintet nélkül – folyamatosan figyelemmel kísérni az abban
általában, illetve kifejezetten részére címzetten közzétett egyetemi
információkat, közleményeket.
TTK
KT megjegyzés:
Az
Elektronikus Tanulmányi Rendszer folyamatos figyelése a passzív félév alatt
nehézségbe ütközhet.
…………………………….
26. oldal
·
Szenátusi
javaslat:
HKR 34.§
(6 ) A kreditátviteli eljárásban teljesítettként
elismert tanulmányi egységek együttes kreditértéke – a jelen Szabályzat 51. §
(6) bekezdésében megfogalmazottakat kivéve – nem lehet több az adott szak (ideértve
a felsőoktatási szakképzést is) képzési és kimeneti követelményeiben
meghatározott, a diploma megszerzéséhez szükséges összkreditérték 50%-nál.
Ettől szakterületi azonosság esetén a dékán egyetértésével el lehet térni,
azzal a megkötéssel, hogy a hallgató az adott képzésben a végbizonyítvány
megszerzéséhez az Egyetemen legalább harminc kreditet képzés
kreditértékének harmadát köteles teljesíteni.
TTK
KT
Bár a törvény valóban
„harmad”-ot ír, javasolnánk emelni ehelyett a „felére.
………………..
27. oldal
·
Szenátusi
javaslat:
HKR 52.§ (1) Az Nftv. 59. § (3) bekezdés b), c) pontjában
és (4) bekezdésében foglalt feltételek teljesülésén túl – az Nftv. 59. § (3)
bekezdés a) pontjában adott felhatalmazás alapján – el El kell
bocsátani a hallgatót a szakról (ideértve a felsőoktatási szakképzést is),
ha
d) egymást követő két alkalommal nem tette meg a
36. § (1) bekezdése szerinti bejelentését a Különös részben meghatározott
félévszám alatt az ott meghatározott kreditszámot nem teljesítette.
TTK
KT:
Javasoljuk a d) pont szövegének alábbiak szerinti
módosítását:
HKR 52.§ (1) Az Nftv. 59. § (3) bekezdés b), c) pontjában
és (4) bekezdésében foglalt feltételek teljesülésén túl – az Nftv. 59. § (3)
bekezdés a) pontjában adott felhatalmazás alapján – el El kell
bocsátani a hallgatót a szakról (ideértve a felsőoktatási szakképzést is),
ha
d) egymást követő két alkalommal nem tette meg a
36. § (1) bekezdése szerinti bejelentését a Különös részben meghatározott, a tanulmányokban való előrehaladással
kapcsolatos kötelezettségeit félévszám alatt az ott meghatározott
kreditszámot nem teljesítette.
………………………
·
Szenátusi
javaslat:
HKR 52.§ (3) A
szakról való elbocsátás egyidejűleg a hallgatói jogviszony megszűntét is
jelenti, ha a hallgató más szakon nem folytat tanulmányokat.
TTK
KT:
Javasoljuk
a HKR 52.§ (3) bekezdésének megtartását.
…………………..
28. oldal
·
Szenátusi
javaslat:
HKR 73.§ (3) Azonos tárgyból tett két sikertelen
vizsga után A jogszabályban erre meghatározott feltételek fennállta esetén,
legkésőbb a vizsgát, illetve a vizsga eredményének kihirdetését követő hét
munkanapon belül (de legkésőbb a vizsgaidőszak hatodik hetének harmadik
munkanapjáig) a vizsgázó írásban kérheti a kurzus megtartásáért felelős
oktatási szervezeti egység vezetőjétől, hogy vizsgáját bizottság előtt tegye
le. Az oktatási szervezeti egység vezetője ezt a lehetőséget köteles
biztosítani.
TTK
KT:
„A jogszabályban erre meghatározott feltételek
fennállta esetén,”
- Feltétlenül javasoljuk ennek pontosabb körülírását. Honnan tudná a
hallgató meg az oktató, hogy mik a jogszabályban erre meghatározott feltételek,
ha ezek nincsenek konkrétabban meghatározva.
……………………
30. oldal
·
Szenátusi
javaslat:
HKR 93.§ (1) Az
intézmény működési költségeinek finanszírozásán belül a hallgatói jutalom kiemelkedő
hallgatói teljesítmény egyszeri ösztöndíja és a kari egyszeri
támogatás, valamint a hallgatói önkormányzat működésének támogatása fölött az
Egyetemi Hallgatói Önkormányzat (a továbbiakban: EHÖK) és a kari HÖK,
kiemelkedő hallgatói teljesítmény egyszeri ösztöndíja rendelkezik.
TTK
KT:
Javasoljuk
a szöveg alábbi javítását:
HKR 93.§ (1) Az
intézmény működési költségeinek finanszírozásán belül a hallgatói jutalom kiemelkedő
hallgatói teljesítmény egyszeri ösztöndíja és a kari egyszeri
támogatás, valamint a hallgatói önkormányzat működésének támogatása fölött az
Egyetemi Hallgatói Önkormányzat (a továbbiakban: EHÖK) és a kari HÖK, kiemelkedő hallgatói teljesítmény
egyszeri ösztöndíja rendelkezik.
………
31. oldal
·
Szenátusi
javaslat:
HKR 107.§ (1)
A köztársasági ösztöndíjra szóló pályázatot a karok tanulmányi
osztályára TO-n kell benyújtani. A pályázat benyújtásának határideje után a
TO nem fogadhat el pályázatot.
TTK
KT:
A köztársasági ösztöndíjra szóló pályázatot a kari
tanulmányi osztályokra TO-n kell benyújtani. A pályázat benyújtásának határideje után a kari tanulmányi osztályok TO nem
fogadhatnak el pályázatot.
………………………..
33.
oldal
·
Szenátusi
javaslat:
HKR
132.§
(3) Az államilag
támogatott képzésből költségtérítéses képzésbe, illetve a magyar állami
(rész)ösztöndíjas képzésből önköltséges képzésbe történő átsorolásban
azon államilag támogatott/magyar állami (rész)ösztöndíjas képzésben
részt vevő hallgatók vehetők figyelembe, akik két félév alatt nem
teljesítettek legalább 27 kreditet akiknek két egymást követő félévi átlaga nem
éri el legalább a Szenátus által külön határozatban megállapított átlagot.
TTK
KT:
Az Nftv. 48.§ (2)
bekezdése szerint az átlagot nem külön határozatban, hanem a szervezeti és
működési szabályzatban kell meghatározni.
Jobb lenne, ha az Nftv. 48. § (2) bekezdésének második fordulata („nem
szerezte meg az ajánlott tantervben előírt kreditmennyiség 50 százalékát”) is
megjelenne a HKR 132. §-ban.
Ezek alapján az alábbi
szöveget javasoljuk:
HKR
132.§ (3) Az államilag támogatott képzésből
költségtérítéses képzésbe, illetve a magyar állami (rész)ösztöndíjas
képzésből önköltséges képzésbe történő átsorolásban azon államilag
támogatott/magyar állami (rész)ösztöndíjas képzésben részt vevő hallgatók
vehetők figyelembe, akik két félév alatt nem teljesítettek legalább 27
kreditet akiknek két egymást követő félévi átlaga (olyan félévben, amelyben
hallgatói jogviszonya nem szünetelt)
nem éri el legalább a Szenátus
által külön határozatban Különös részben
a szakra
megállapított átlagot, illetve nem szerezte meg legalább az ajánlott tantervben előírt kreditmennyiség
ötven százalékát.
……………………………………………..
SzMR.
1. számú melléklete
37. oldal
Szenátusi
javaslat:
SzMR. 1. számú
melléklete –– Rektor - Megbízás időtartama: 3–5 év (két alkalommal
megismételhető).
TTK
KT megjegyzés:
Az Nftv. 37.§ (3)
bekezdése alapján a rektor megbízása egy alkalommal hosszabbítható.
…………………………
45. oldal
TTK
KT:
Egyetemi
Kollégium főigazgatója – Mivel magasabb vezető, a Szenátusnak kellene rangsorolnia a pályázatokat, nemcsak az OHÜB-re hagyni a
véleményezést.
…………………..
48. oldal
TTK
KT:
A gazdasági főigazgató-helyettesi megbízás magasabb
vezető helyetteseként pályázatköteles, a Szenátus hatásköre a pályázatok
rangsorolása (Nftv. 37.§ (5) bekezdés).
……………………….
56.oldal
·
Szenátusi
javaslat:
„Az SzMsz 1. sz. mellékletében felsorolt kari
szervezetbe nem tartozó önálló szervezeti egységek, illetve azok nem önálló
egységeinek, valamint a karok nem oktatási szervezeti egységeinek dolgozói
(igazgató, főosztályvezető, osztályvezető, titkárságvezető, hivatalvezető,
csoportvezető, irodavezető, főmérnök, ügyvivő-szakértő, tanszéki mérnök,
ügyintéző /gazdasági, műszaki, igazgatási/, ügyviteli alkalmazott, szakmai
szolgáltató, műszaki szolgáltató /fenntartási, üzemviteli alkalmazott,
technikus, laboráns, szakmunkás, segédmunkás, kisegítő alkalmazott/ orvos,
asszisztens, üdülővezető,) „ - nem
pályázat köteles (Kivétel: vezetői megbízás, főmérnök, ügyvivő
szakértő,
Kiírásról
dönt: az önálló szervezeti egység vezetője
javaslatára a rektor.)
TTK
KT megjegyzés:
Nem
a „pályázat kiírója” a rektor a dékán javaslata alapján?
A
„véleményező/ javaslattevő testület”: „kari szmsz rendelkezése szerint”.
……………………….
TTK KT megjegyzés:
A
Rektori Ellenőrzési Önálló Osztály
dolgozóira vonatkozó pályázati kiírások kapcsán
nem a „pályázat
kiírója” a rektor, a dékán javaslata alapján?
Budapest, 2012. december 5.
Surján
Péter sk.
dékán