Tanfolyami pedagógus-továbbképzési program
Kérjük, hogy:
·
feltétlenül használja a Tájékoztatót és a
Kritériumrendszert
(letölthető: http://www.ptmik.hu/)
·
és lehetőleg számítógéppel töltse ki!
x Új program
o Hosszabbításra benyújtott program
1. A program
alapítójának adatai
1.1. |
A továbbképzési program alapítója: |
|
|
|
(1) Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Kar Matematikai
Intézete |
||
1.2. |
A programalapító címe és levelezési címe: |
Irányítószám: |
1 |
1 |
1 |
7 |
Helység: |
Budapest |
|||
Utca, házszám: |
Pázmány Péter
sétány 1/C |
||||||||
Telefon: |
(1) 381 2202 |
Fax: |
(1) 381 2174 |
||||||
E-mail: |
matint@cs.elte.hu |
||||||||
1.3. |
A programalapító besorolása: |
|
|||||||
|
x |
Felsőoktatási intézmény |
|
||||||
|
|
o |
főiskola |
||||||
|
|
X |
egyetem |
||||||
|
|
o Közoktatási
intézmény |
|
||||||
|
|
o |
Óvoda |
||||||
|
|
o |
Általános iskola |
||||||
|
|
o |
Szakiskola |
||||||
|
|
o |
Középiskola |
||||||
|
|
o |
Alapfokú művészetoktatási intézmény |
||||||
|
|
o |
Gyógypedagógiai intézmény |
||||||
|
|
o |
Konduktív pedagógiai nevelési-oktatási intézmény |
||||||
|
|
o |
Pedagógiai szakszolgálat intézménye |
||||||
|
|
o |
Pedagógiai-szakmai szolgáltató intézmény |
||||||
|
|
o |
Több
célú intézmény: |
|
|||||
|
o |
Gazdasági társaság |
|
||||||
|
o |
Non-profit szervezet (egyesület, alapítvány stb.) |
|
||||||
|
o |
Egyház,
egyházi intézmény |
|
||||||
|
o |
Magánszemély |
|
||||||
|
o |
Egyéb: |
|
|
|||||
1.4. |
A továbbképzési program egyeztetésére kijelölt személy
neve: |
||||||||||
|
(1) Fehér Mariann |
||||||||||
|
Címe: |
|
|||||||||
|
Irányítószám: |
1 |
1 |
1 |
7 |
Helység: |
Budapest |
||||
|
Utca, házszám: |
Pázmány Péter
sétány 1/C |
|||||||||
|
Telefon: |
(1) 372 2500/8069;
(1) 381 2169 |
Fax: |
(1) 381 2156 |
|||||||
|
E-mail: |
feherm@cs.elte.hu |
|||||||||
1.5. |
Az eljárási díj befizetésének módja |
|
|
o |
készpénz-átutalási
megbízás |
|
x |
banki átutalás |
A képzés teljes óraszáma: |
- |
3 |
0 |
Dátum: |
Budapest, 2012.
11. 16. |
(1) A programalapító
cégszerű aláírása |
(2) A programalapító
cégszerű aláírása |
P. H. |
P. H. |
2. A továbbképzési programra vonatkozó adatok
2.1. |
A továbbképzési program megnevezése (maximum 3 sor): |
||||
|
Matematikai
modellezési feladatok írása, matematikai modellezés a tanórán |
||||
2.2. |
A továbbképzés célja, amit
az alapító a továbbképzés eredményeképpen kíván elérni (maximum 10 sor): |
||||
|
A kurzus résztvevői:
- ismerjék meg a matematikai modellezés fogalomkészletét, tudjanak
ilyen feladatokkal dolgozni a
tanórán, azaz képesek legyenek modellezési feladatok keresésére,
konstruálására, megoldására, és a tanulói munkák értékelésére.
- tudják beilleszteni a tanfolyam tapasztalatait a mindennapi tanórai
munkájukba, s ezáltal is gazdagodjon a matematika módszertani eszköztáruk.
|
||||
2.3. |
Azoknak a munkaköröknek a megnevezése, amelyekben
foglalkoztatottak számára javasolják a részvételt (több is bejelölhető): |
||||
|
Munkakörök
szerint: |
Megbízatások,
funkciók, beosztások szerint: |
|||
|
o |
Óvodapedagógus |
o |
Intézményvezető |
|
|
x |
Tanító |
o |
Intézményvezető-helyettes |
|
|
x |
Tanár |
o |
Diákönkormányzatot
segítő pedagógus |
|
|
o |
Gyógypedagógus |
o |
Gyermekvédelmi
felelős |
|
|
o |
Konduktor |
o |
Munkaközösség
vezető |
|
|
o |
Logopédus |
o |
Osztályfőnök |
|
|
o |
Kollégiumi
nevelő |
o |
Rendszergazda |
|
|
o |
Pszichológus |
o |
Szabadidő-szervező |
|
|
o |
Szociálpedagógus |
x |
Gyakorlóiskolai
vezető tanár, óvodai szakvezető |
|
|
o |
Könyvtáros
tanár/tanító |
o |
Egyéb: |
|
|
o |
Szakoktató,
gyakorlati oktató |
o |
Nem
jellemző: |
|
|
o |
Egyéb: |
|
|
|
|
o |
Nem
jellemző: |
|
|
|
2.4. |
A továbbképzés célcsoportja: |
|
|
|
Matematika tanárszakot végzett általános- és középiskolai tanárok,
tanítók |
||
2.5. |
A jelentkezés feltételei: |
|
- Végzettség: x egyetem
vagy x
főiskola |
|
- Szak: matematika - Szakképzettség: pedagógus |
|
- Megelőző szakmai gyakorlat: x nem szükséges |
|
o szükséges, éspedig: |
|
- Egyéb jelentkezési feltételek: x nincs |
|
o van, éspedig: |
2.6. |
A továbbképzés összóraszáma: |
- |
3 |
0 |
2.7. |
A továbbképzés végére
teljesítendő tartalmi követelmények, konkrét ismeretek, amelyeket a részvevőknek el kell sajátítaniuk;
jártasságok, készségek, képességek, amelyeknek a birtokába kell jutniuk; tudás, kompetencia, amellyel
rendelkezniük kell (maximum 10
sor): |
|
||||
|
-
Ismerje
a modellezési ciklust és a modellezési feladatok főbb jellemzőit -
Tudjon
modellezési feladatokat megoldani -
Legyen képes
modellezési feladatok készítésére -
Tudjon
modellezési feladatokat alkalmazni tanórán -
Legyen képes csoport és projekt munka szervezésére |
|
||||
2.8. |
A továbbképzésen
elsajátítottak záró ellenőrzési módjának megnevezése, leírása, valamint az
értékelés szempontjainak meghatározása: |
|
||||
|
(1) Egy önállóan
készített, megfelelően kivitelezett modellezési feladat és ennek kommentárja,
amely tartalmazza a feladat - legalább egy lehetséges megoldását
a modellezési ciklus alapján, - a korcsoport(ok)
megjelölését, akik számára feladható, - a tananyagrészek megjelölését,
amelyek felhasználásra kerülnek a
megoldás során. Az értékelés szempontjai: - a feladat megfelel-e a modellezési feladat
kritériumainak, - a közölt megoldás megfelel-e a modellezési ciklusnak, - adekvát-e a korcsoport(ok) megadása, - adekvát-e a feladat megoldásához megjelölt
tananyagtartalom, (2) Óra vagy órarészlet leírása, amelyen modellezési
feladat megoldását irányította Az értékelés
szempontjai: - az óraterv megfelel-e
a modellezési feladatokat feldolgozó óra kritériumainak Az
értékelés módja: 3
fokozatú minősítés: nem felelt meg – megfelelt – kiválóan megfelelt. Kiválóan
megfelelt minősítést kap, aki a
30 óra legalább 90%-án részt vett és zárófeladata minden értékelési
szempontnak megfelel. Megfelelt
minősítést kap, aki a
30 óra legalább 90%-án részt vett és zárófeladata két értékelési szempontnak
nem felel meg. Nem felelt meg
minősítést kap,
aki a 30 órának 10%-ánál nagyobb részén nem vett részt vagy zárófeladata
kettőnél több értékelési szempontnak nem felel meg. |
|
||||
2.9. |
A képzés tartalmi területek szerint besorolása: |
|
||||
o |
Diákönkormányzat, diákjog |
o |
Napközis és tanulószobai
foglalkozás |
|||
o |
Egészségnevelés,
mentálhigiéné
|
o |
Nemzeti és etnikai kisebbségi
nevelés-oktatás |
|||
o |
Európai tanulmányok |
o |
OKJ-ban szereplő szakok,
szakmák |
|||
o |
Felnőttoktatás |
o |
Óvodai nevelés |
|||
o |
Gyermek- és ifjúságvédelem |
o |
Pedagógia |
|||
o |
Gyógypedagógia:
|
o |
Szakképzés:
|
|||
o |
Iskolai könyvtár |
x |
Szaktárgyi
oktatás: matematika |
|||
o |
Iskolai testnevelés és sport |
o |
Tanító (általános iskola
kezdő szakasz) |
|||
o |
Kollégiumi és gyermekotthoni
nevelés, foglalkozás |
o |
Tanügyigazgatás |
|||
o |
Művészeti
nevelés: |
o |
Vezetőképzés |
|||
2.10. |
Mely intézménytípusban dolgozó pedagógusok számára ajánlott a képzés?
|
o Óvoda x Általános iskola x Szakiskola x Gimnázium x Szakközépiskola o Alapfokú művészetoktatási intézmény o Kollégium: o Egyéb: Ezen belül mely évfolyamokon tanító pedagógusok számára
ajánlott a képzés? x nem jellemző |
2.11. A
továbbképzés kötődik-e meghatározott kerettantervhez vagy helyi tantervhez?
o igen, éspedig:
x nem jellemző
A továbbképzés ismeretanyaga kötődik-e valamely valláshoz,
világnézethez?
o igen, éspedig:
x nem jellemző
2.12. A továbbképzés
csoportlétszáma:
- A csoportlétszám
minimuma: ___15_____ fő
- A csoportlétszám maximuma: ___25_____ fő
(a maximum felett
csoportbontásra van szükség)
2.13. A
tanúsítvány jellemzői:
- Kiadója:
o Az
alapító
o Az indító
x Az alapító és az indító közösen
- Egyéb, a tanúsítvány kiadására vonatkozó jellemzők:
Az alapító
állítja ki az egységes tartalmú és formátumú tanúsítványt,
amelyen
szerepel mind az alapító, mind az indító.
___________________________________________________________________________
3. A képzés tartalmára vonatkozó Részletes
információk
3.1.
A továbbképzés részletes tematikája
(3.1.1., 3.1.2., 3.1.3., 3.1.4.)
3.1.1. A program
részletes leírása
1. oszlop A továbbképzés tematikai egységeinek
megnevezése; a tematikai egységek, résztémák, altémák megnevezése; a
legkisebb tematikai egység tömör tartalmi kifejtése |
2. oszlop A megfelelő tematikai
egységekhez tartozó módszerek, munkaformák és tevékenységek megnevezése és
tömör jellemzése |
3. oszlop Az ismerethordozók, tananyagok
segédeszközök, taneszközök, egyéb a tanításhoz szükséges tárgyi eszközök
megnevezése és a tartalomra is utaló jellemzése a tematikai egységekhez
tartozó munkaformánként |
Az ellenőrzés – értékelés tematikai
egységenként (ahol erre szükség van) |
A tematikai egységenkénti foglalkozások
és a munkaformák óráinak száma |
||
4. oszlop az ellenőrzés módjának rövid
ismertetése |
5. oszlop az értékelés szempontjainak
megnevezése |
6. oszlop elmélet |
7. oszlop gyakorlat |
|||
1. Modellezés |
|
|
|
|
2 |
1 |
1.1 A modellezés fogalma, folyamata. |
előadás csoportmunka: modellezési folyamatok bemutatása |
LEMA EU projekt oktató anyaga prezentáció team-munkára alkalmas - mozgatható
asztalok, székek (végig szükséges) |
a csoportok munkájának bemutatása, megbeszélése |
a
bemutatott folyamat azonos-e a modellezés folyamatával |
2 |
1 |
2. Modellezési feladatok I. |
|
|
|
|
1 |
6 |
2.1 A modellezési feladatok attribútumai A modellezési feladatok tulajdonságainak megfigyelése,
összegzése |
előadás csoportmunka: feladatok tulajdonság-elemzése |
LEMA EU projekt oktató anyaga prezentáció
alkalmas
lapok, filctollak, tábla |
a csoportok munkájának bemutatása, megbeszélése |
a
bemutatott feladatelemzés megfelel-e a feladat tényleges tulajdonságainak |
1 |
2 |
2.2 Modellezési feladat készítése megadott szituációkhoz |
csoportmunka |
LEMA EU projekt oktató anyaga prezentáció |
a csoportok beszámolnak, megbeszélés |
a
bemutatott feladat megfelel-e a modellezési feladatjellemzőknek |
|
2 |
2.3 Modellezési feladat készítése megadott tankönyvbeli feladatok felhasználásával |
csoportmunka |
LEMA EU projekt oktató anyaga prezentáció |
a csoportok beszámolnak, megbeszélés tanári napló kitöltése |
a
bemutatott feladat megfelel-e a modellezési feladatjellemzőknek |
|
2 |
3. Modellezési feladatok
jelentősége |
|
|
|
|
|
2 |
3.1 A modellezési feladatok szerepe a problémamegoldó gondolkodás, az
alkalmazási képesség, a motiváció, az attitűd fejlesztésében. |
előadás csoportmunka: feladatelemzés |
LEMA EU projekt oktató anyaga prezentáció |
a csoportok munkájának bemutatása, megbeszélése |
a
bemutatott feladatelemzés megfelel-e a feladat tényleges fejlesztő hatásának |
|
2 |
4. Modellezési feladatok II |
|
|
|
|
1 |
7 |
4.1. Adott témához feladatkészítés. |
egyéni munka, csoport által történő
értékelése |
témalista |
az egyénileg írt feladat csoport által történő
értékelése |
a csoport alkalmazza-e a modellezési feladat
kritériumait az értékelésében |
|
2 |
4.2 Modellezési feladatokhoz variációk
készítése |
csoportmunka |
LEMA EU projekt oktató anyaga prezentáció |
a csoportok munkájának bemutatása, értékelése |
a
feladat-variáció megfelel-e a modellezési feladatjellemzőknek |
|
2 |
4.3 Workshop: témagyűjtés, a gyűjtött témákhoz feladatkészítés |
egyéni munka alkalmazási gyakorlat csoportmunka: feladatbemutatás és értékelés |
LEMA EU projekt oktató anyaga prezentáció |
a csoportok munkájának bemutatása, megbeszélése |
a bemutatott feladat megfelel-e a modellezési
feladatjellemzőknek és kapcsolódik-e a kiválasztott témához |
|
2 |
4.4 Modellezési feladatok
lehetséges osztályozásai |
előadás csoportmunka: modellezési feladatok besorolása osztályokba |
LEMA EU projekt oktató anyaga prezentáció lapok, filcek,
tábla |
a csoportok munkájának bemutatása, megbeszélése |
a
bemutatott osztályozás releváns-e |
1 |
1 |
5.Modellezési feladat a tanórán |
|
|
|
|
1 |
7 |
5.1. Alkalmazható
tanórai és tanórán kívüli módszerek |
előadás és csoportmunka |
Filctollak, lapok, team-munkára
alkalmas - mozgatható asztalok, székek |
a csoportok munkájának bemutatása, megbeszélése |
a
bemutatott módszerek relevánsak-e |
0,5 |
2 |
5.2. Modellezési feladat megoldása –órai foglalkozás szimulációja |
csoport munka |
LEMA EU projekt
oktató anyaga prezentáció lapok, filcek,
tábla |
a csoportok munkájának bemutatása, elemzése tanári napló kitöltése |
a
bemutatott szimulációk relevánsak-e |
|
2 |
5.3. A tanórai feladatmegoldás tapasztalatainak megbeszélése |
közös |
rövid prezentáció |
közös megbeszélés a prezentációk segítségével |
nincs |
|
2 |
5.4. Adott tananyagtartalmú
modellezési feladatok készítése |
|
LEMA EU projekt
oktató anyaga prezentáció lapok, filcek,
tábla |
a csoportok munkájának megbeszélése tanári napló kitöltése |
a bemutatott feladat megfelel-e a modellezési
feladatjellemzőknek, kapcsolódik-e a megadott tananyagtartalomhoz |
0,5 |
1 |
6. Képzészáró |
|
|
|
|
|
2 |
Beszélgetés a
tanultakról, alkalmazási tapasztalatokról |
kerekasztal beszélgetés |
|
nincs |
nincs |
|
2 |
3.1.2. A továbbképzés teljesítésének formai követelményei:
Minimális
részvétel a továbbképzésen: az
összóraszám 90 százalékában - jelenléti ívvel igazolva.
A megengedett 10 százalékos hiányzás nem jelentheti egy
tematikus egység teljes kihagyását.
Egyéb formai követelmények (Tematikai egységenkénti valamint a záró értékelésre vonatkozó alapítói
formai elvárások, melyek a tanúsítvány kiadásának feltételeit képezik - ellenőrző feladatok elvégzése, munkaformákon
való részvétel):
· Aktív részvétel a gyakorlati feladatok és beszámolók
megoldásában.
· A tanári napló
adott formában történő kitöltése
· Egy önállóan
készített, megfelelően kivitelezett modellezési feladat és ennek kommentárja,
amely tartalmazza a feladat legalább egy lehetséges megoldását a modellezési ciklus alapján, a korcsoport(ok)
megjelölését akik számára feladható, a tananyagrészek megjelölését amelyek
felhasználásra kerülnek a megoldás
során.
· Óra vagy
órarészlet leírása megadott szempontok alapján, melyen modellezési feladat
megoldását irányította.
3.1.3. A résztvevők számára kötelező szakirodalom jegyzéke (felsorolás a pontos könyvészeti adatok és az elolvasandó oldalak számának megadásával):
Ambrus Gabriella (2012): Titanic a
Balatonon és más modellezési feladatok matematikából középiskolásoknak. Műszaki Kiadó, Budapest. 84 o. Vancsó Ödön (2009):
A matematikai modellezés nehézségei egy konkrét 2009-es OKTV versenyfeladat
kapcsán. In: A Matematika Tanítása: módszertani folyóirat. 17. 4. 30-34. o. |
3.1.4. A résztvevők számára ajánlott szakirodalom jegyzéke (felsorolás a pontos könyvészeti adatok megadásával):
Ambrus
Gabriella (2004): Nyitott feladatok a matematikaórán: tanítási segédanyag a
6.-9. évfolyamok számára. In: Matematika tanári kincsestár. Segédanyagok,
ötletek a matematika tanításához. Raabe Tanácsadó és Kiadó Kft., Budapest. B
1.1 modul. 22 o. Ambrus Gabriella és Vancsó Ödön (2008): Modellezés az
iskolai gyakorlatban. In: A Matematika Tanítása: módszertani folyóirat. 16. 5. 3-11. o. Kaiser, G. -
Blum, W. - Borromeo Ferri, R. - Stillman, G. (2011): Trends in Teaching and
Learning of Mathematical Modelling. Springer, [s.n.]. 732 o. (International
Perspectives on the Teaching and Learning of Mathematical Modelling) http://www.springerlink.com/content/978-94-007-0910-2?MUD=MP
(20121017) |
3.2. A
teljes program lebonyolításához szükséges személyi feltételek meghatározása (tantervi egységenként):
|
Előadók,
foglalkozás-vezetők |
További
közreműködők |
|||||
A
program részletes leírásában feltüntetett tematikai egységek megnevezése |
Iskolai
végzettsége |
Szakja,
képzettsége |
Szakterülete |
Gyakorlati
tapasztalata |
Továbbképzésbeli
feladata |
A
további közreműködők szak/képzettsége |
A
további közreműködők feladata |
1.
Modellezés |
egyetem/főiskola |
Matematika
tanárszak, a LEMA
továbbképzés tanúsítványával rendelkezik |
nincs
megkötés |
5 év
oktatói gyakorlat |
előadás |
nincs |
nincs |
2. Modellezési
feladatok I. |
egyetem/főiskola |
Matematika
tanárszak, a LEMA
továbbképzés tanúsítványával rendelkezik |
nincs
megkötés |
5 év
oktatói gyakorlat |
előadás gyakorlatvezetés értékelés |
nincs |
nincs |
3. Modellezési
feladatok jelentősége |
egyetem/főiskola |
Matematika
tanárszak, a LEMA
továbbképzés tanúsítványával rendelkezik |
nincs
megkötés |
5 év
oktatói gyakorlat |
előadás gyakorlatvezetés értékelés
|
nincs |
nincs |
4. Modellezési
feladatok II |
egyetem/főiskola |
Matematika
tanárszak, a LEMA
továbbképzés tanúsítványával rendelkezik |
nincs
megkötés |
5 év
oktatói gyakorlat |
előadás gyakorlatvezetés értékelés |
nincs |
nincs |
5.
Modellezési feladat a tanórán |
egyetem/főiskola |
Matematika
tanárszak, a LEMA
továbbképzés tanúsítványával rendelkezik |
nincs
megkötés |
5 év
oktatói gyakorlat |
előadás gyakorlatvezetés értékelés |
nincs |
nincs |
3.3. |
A teljes program
lebonyolításához szükséges általános tárgyi feltételek megnevezése (3.3.1., 3.3.2, 3.3.3., 3.3.4., 3.3.5., 3.3.6.) |
3.3.1. |
A továbbképzés helyszínének
jellemzői, alapfelszereltsége (befogadóképessége, berendezése stb.): |
|
Előadások, gyakorlatok: befogadóképesség maximum 25 fő;
mobil bútorzat csoportmunkához Prezentáció (projektor, írásvetítő) bemutatásának
lehetősége. Számítógép
maximum 25 fő részére (minimum 1 fő/gép) interneteléréssel |
3.3.2. |
A tematikában jelölt
információhordozókhoz tartozó eszközök megnevezése és jellemzése: |
|
A csoportlétszámnak megfelelő számú számítógép (irodai
programcsomaggal), internet-hozzáférés, 1 projektor 1 flipchart tábla Számítógépes prezentációk –CD vagy Pendrive Számítógépes prezentációk – nyomtatott változatban
képzési segédletként a résztvevőknek |
3.3.3. |
Az informatikai alapfeltételek
(számítástechnikai hardverek és szoftverek jellemzése és darabszáma): |
|
A csoportlétszámnak megfelelő számú számítógép (irodai
programcsomaggal), internet-hozzáféréssel |
3.3.4. |
Azoknak
a tematikában jelölt, az egyes tematikai egységekhez, munkaformákhoz rendelt
ismerethordozóknak, taneszközöknek, segédanyagoknak és tananyagoknak a
megnevezése, amelyeket az alapítónak kell biztosítania az indító és a
résztvevő számára. •
LEMA EU projekt oktató anyaga CD-n •
tanári napló CD-n |
3.3.5. |
Azoknak a tematikában
jelölt eszközöknek, segédanyagoknak és tananyagoknak a megnevezése, amelyeket
az indítónak kell biztosítania a résztvevő számára. |
|
·
Flipchart
papírok (25 db) ·
négyszínű
vastag filctollkészlet (5 db) ·
A/4-es és A/3-as papírok ·
hallgatói
oktatóanyagok |
3.3.6. |
Azoknak a tematikában
jelölt eszközöknek a megnevezése, amelyeket a résztvevőknek maguknak kell
biztosítaniuk. |
|
külső adathordozó, íróeszköz |
4.
Minőségbiztosítási
kötelezettségek és tevékenységek
A
következő a 4.1. pontban foglaltakat a program alapítója a Kérelem űrlap
hivatalos aláírásával tudomásul veszi, és kötelezettséget vállal azok
betartására. (Ezzel a ponttal kapcsolatosan a program alapítójának nincs
kitöltési tennivalója.)
4.1. Az alábbi információkat kötelező rendszeresen gyűjteni a résztvevőktől:
§
a program résztvevőinek a
program tartalmával kapcsolatos véleményéről,
§
az oktatás tárgyi
feltételeiről (általános feltételek, eszközök, segédletek, kötelező irodalom),
§
az alkalmazott oktatási
módszerekről,
§
az oktatók munkájáról,
§
a szervezés módjáról,
§
a résztvevők ellenőrzéséről
és a követelmények teljesítésének módjáról,
Az indító
tájékoztatási kötelezettsége az alapító részére:
§
a program résztvevőinek a
program tartalmával kapcsolatos elégedettségéről,
§
az oktatás tárgyi
feltételeinek megfeleléséről (általános feltételek, eszközök, segédletek,
kötelező irodalom),
§
az oktatási módszerek
megfeleléséről,
§
a részvevők ellenőrzéséről és
a követelmények teljesítésének módjáról,
4.2. |
Milyen eszközöket és
eljárásokat használjon a program indítója a továbbképzésről szóló
visszajelzések gyűjtésében? |
|
A 4.1-ben felsoroltak alapján a résztvevők számára
értékelő kérdőív |
4.3. |
Milyen formában és milyen
gyakorisággal tájékoztassa az indító az alapítót a begyűjtött információkról? |
|
Minden továbbképzést követő 30 napon belül - a
tanfolyam értékelő kérdőívek összesítése alapján |
4.4. |
Milyen eljárást követ az
alapító, amikor a programot folyamatosan javítja, módosítja a továbbképzés
résztvevőinek, oktatóinak és indítóinak visszajelzései alapján? |
|
A tanfolyam értékelő kérdőívek és a gyakorlat-vezetők
beszámolója alapján a hallgatói segédanyagok és a tematika folyamatos
bővítése, korrekciója. |
4.5. |
Egyéb feltételek, amelyek biztosítják a továbbképzés
egyenletes minőségét és a minőség javítását |
|
Az Alapítók fenntartják a jogot, hogy a továbbképzés
bármely elemét monitoringozza. |
5.
A
program tartalmának rövid ismertetése
(A terjedelem
maximum: 1800 karakter, 30 sor)
A tanfolyam megismerteti a résztvevőket a modellezési feladat fogalmával,
felkészíti őket
- egyszerűbb esetekben ilyen feladat megoldására a
modellezési ciklus alapján;
- a gyakorlatokon csoportonként megadott feladatokat
megoldására, valamint
- adott szituációkhoz feladatok és adott feladatokhoz
variációk készítésére.
Témákat gyűjtenek feladatok készítéséhez és ezeket önállóan és csoportosan
is felhasználva modellezési feladatokat készítenek. A modellezési feladatok
lehetséges csoportosításával tudatosítják a modellezési feladatok közös és
eltérő jellemzőit.
Foglalkoznak a modellezési feladatok iskolai alkalmazásának néhány alapvető
módszertani kérdésével (Óraszervezés, adott tananyaghoz feladatkészítés,
tankönyvi nem modellezési feladat átalakítása modellezési feladattá.
Órákat tartanak modellezési feladattal iskolájukban, a tapasztalataikat
megosztják egymással, illetve megadott szempontok alapján az óráról leírást is
készítenek. Ennek fontos része saját munkájuk reflektív megítélése.
A foglalkozásokon főleg csoportokban dolgoznak, amelynek során maguk is
megtapasztalhatják, hogy a modellezési feladatok megoldásának leghatékonyabb
módja a csoportmunka.
A tanúsítvány kiadásának feltétele:
Minimális részvétel a továbbképzésen: az összóraszám 90 százalékában -
jelenléti ívvel igazolva.
•Aktív részvétel a gyakorlati feladatok és beszámolók megoldásában.
A tanári napló adott formában történő kitöltése
Egy önállóan készített, megfelelően kivitelezett modellezési feladat és
ennek kommentárja, amely tartalmazza a feladat legalább egy lehetséges megoldását
a modellezési ciklus alapján, a korcsoport(ok) megjelölését, akik számára
feladható; a tananyagrészek megjelölését, amelyek felhasználásra kerülnek a megoldás során.
Óra vagy órarészlet leírása megadott szempontok alapján, melyen modellezési
feladat megoldását irányította.