Eötvös Loránd Tudományegyetem                                               DT- 471/2003. (T-9)
Természettudományi Kar                                                             Budapest, 2003. október 16.
Dékáni Titkárság                                                                         

Emlékeztető és Határozatok
a Kari Tanács 2003 október 15-én (szerdán) megtartott üléséről

I.

A Kari Tanács a napirendet és az előterjesztések sorrendjét ellenszavazat és tartózkodás nélkül elfogadta.

II.

A Kari Tanács titkos szavazással

Szabó István tudományos főmunkatársi kinevezését részfoglalkozásban a Valószínűségelméleti és Statisztika Tanszékre 42 igen, 0 nem szavazattal támogatta.

Antal József egyetemi adjunktusi kinevezését határozott időre a Biokémiai Tanszékre 42 igen, 0 nem szavazattal támogatta.

Ambrus Gabriella egyetemi tanársegédi kinevezését határozott időre a Főiskolai Matematika Tanszékre 41 igen, 1 nem szavazattal,

Dénesné Rácz Krisztina egyetemi tanársegédi kinevezését határozott időre a Főiskolai Kémiai Tanszékre 41 igen, 1 nem szavazattal támogatta.

Csikor Ferenc tudományos segédmunkatársi kinevezését határozott időre az Általános Fizika Tanszékre 42 igen, 0 nem szavazattal,

Wiener Csilla tudományos segédmunkatársi kinevezését határozott időre az Általános Fizika Tanszékre 42 igen, 0 nem szavazattal,

Eisler Viktor tudományos segédmunkatársi kinevezését határozott időre az Elméleti Fizika Tanszékre 42 igen, 0 nem szavazattal,

Szabó Kálmán tudományos segédmunkatársi kinevezését határozott időre az Elméleti Fizika Tanszékre 42 igen, 0 nem szavazattal,

Tóth Anna tudományos segédmunkatársi kinevezését határozott időre az Elméleti Fizika Tanszékre 41 igen, 0 nem, 1 érvénytelen szavazattal támogatta.

III.

A Kari Tanács a 2003/2004-es tanév első félévi üléstervét ellenszavazat és tartózkodás nélkül az I. sz. melléklet szerint elfogadta.

IV.

A Kari Tanács a Szakterületi Habilitációs Bizottság összetételére vonatkozó javaslatot lista szerint, ellenszavazat és tartózkodás nélkül elfogadta.

V.

A Kari Tanács a Kar állandó bizottságainak összetételére vonatkozó javaslatot lista szerint, ellenszavazat és tartózkodás nélkül elfogadta.

VI.

A Kari Tanács az Egyetemi Tanács állandó bizottságainak kari képviselőit a következők szerint választotta meg:

 

 

igen

nem

érvénytelen

Nemes - Nagy József
Egyetemi Minőségbiztosítási Bizottság

40

1

1

Gyurján István
Egyetemi Doktori Tanács

41

1

0

Sebestyén Zoltán
Egyetemi Doktori Tanács

41

1

0

Tompa Kálmán (külső tag)
Egyetemi Doktori Tanács

41

1

0

Szigeti Zoltán (póttag)
Egyetemi Doktori Tanács

41

1

0

Láng Ferenc
Egyetemi Habilitációs Bizottság

42

0

0

Tompa Kálmán (külső tag)
Egyetemi Habilitációs Bizottság

40

2

0

VII.

A Kari Tanács a környezettan tanárszak kredites tantervét ellenszavazat és tartózkodás nélkül jóváhagyta.

VIII.

A Kari Tanács egyhangú szavazással Elválasztástechnikai Oktatási- Kutatási Laboratóriumot alapított.

IX.

A Kari Tanács ellenszavazat és tartózkodás nélkül támogatja, hogy a „Trends and Challenges in Anthropology” című konferencia az Eötvös Workshop tudományos rendezvényei közé kerüljön.

X.

A Kari Tanács az Egyetemi szabályzat tervezetek, illetve egyetemi szabályzatok módosítására vonatkozó javaslatokról a következő véleményt alakította ki:

ELTE Térítési és juttatási szabályzat (módosítás)

A Térítési és Juttatási Szabályzat változtatását a mellékelt összefoglalás jól tükrözi.

A változtatásokat a Kari Tanács a 42. § 5.pont kivételével elfogadja.

Az 5. pontban a BTK hallgatóira vonatkozóan megfogalmazott kiemelt központi költségtérítés visszatérítést egy féléves időtartamra javasolja. Ennek megfogalmazását a zárórendelkezések között tartja célszerűnek.

(A Kari Tanács a határozatot ellenszavazat és tartózkodás nélkül hozta.)

Hallgatói fegyelmi és kártérítési szabályzat (módosítás)

A szabályzatban történt változtatás a mellékelt indoklásnak megfelelően jogszabályi rendelkezések átvezetésére, a kari szerkezetváltozásból, valamint a rektorhelyettesi feladatkörök változásából adódó technikai jellegű módosításokra korlátozódik. Elfogadását a Kari Tanács támogatja.

(A Kari Tanács a határozatot ellenszavazat és tartózkodás nélkül hozta.)

Tanulmányi és Vizsgaszabályzat (módosítás)

1)  A Kari Tanács azt az indítványt, hogy az előterjesztést vegye le napirendjéről nem támogatta.

(A Kari Tanács a határozatot 12 igen, 16 nem és 9 tartózkodás mellett hozta.)

2)  A Kari Tanács megérti és elfogadja a szabályzat módosításának sürgősségét, de kifejezetten tiltakozik a véleményezés megszokottól eltérő rendje ellen. A szabályzat tervezetet érdemben nem tudja támogatólag véleményezni, a mellékelt módosítási javaslatok figyelembe vételét azonban elengedhetetlennek tartja.

A Kari Tanács nyomatékkal felhívja a figyelmet arra, hogy az egyetemi szabályzatok készítésének és véleményezésének kialakult rendjét jónak tartja. A következőkben ennek az eljárásnak a betartását kéri. A szabályzatok koherenciájának megőrzésére kari javaslatok esetén szövegező bizottság megbízását ajánlja és kéri. Ezt a most tárgyalt szabályzat esetén is javasolja.

(A Kari Tanács a határozatot ellenszavazat nélkül 6 tartózkodás mellett hozta.)

Módosítási javaslatok:

·      A pedagógia-pszichológia képzésnek szakként való minősítésével nem ért egyet, mert nem elégíti ki a „szak” követelményeit.

(A Kari Tanács a határozatot 31 igen, 0 nem és 1 tartózkodás mellett hozta.)

·      Javasolja, hogy a kiegészítő szakos hallgatók regisztrációja a szaktárgyat gondozó karon történjen.

(A Kari Tanács a határozatot 1 ellenszavazat és 4 tartózkodás mellett hozta.)

·      A következő szövegszerű módosítási javaslatok a szakmódszertani tárgyakra vonatkozó kari kompetencia világos kifejtését szolgálják. Ez a szöveg a határozatok II. sz. mellékleteként a kari honlapon tekinthető meg.

Az ELTE Vagyonkezelési Szabályzata (tervezet)

Jelen szabályzat 14.-16. §-ainak az ELTE Gazdálkodási Szabályzatának tervezett módosításával együtt történő tárgyalását javasolja.

Indoklás: Mivel a 15. §. (2) pontja alapján „Az ingatlangazda köteles a rendelkezése alatt álló épülettel kapcsolatos, a központosított ingatlankezelési funkcióba nem tartozó feladatokat ellátni, az ehhez szükséges személyi, tárgyi és pénzügyi feltételeket megteremteni...” valamint a (4) pont szerint „Az ingatlangazda hatáskörébe tartozó feladatok elvégzéséhez az ingatlangazda köteles a megfelelő szaktudással rendelkező személyeket munkaviszonyban, vagy vállalkozási szerződés keretében foglalkoztatni.”, melyekhez tartozó részletes felsorolásokat a 8. illetve 9. melléklet tartalmazza, ezért a tervezett szabályzat az ingatlangazdáknak egyértelműen feladattöbbletet jelent. Hiányzik annak indoklása, hogy összegyetemi szinten milyen megtakarítást jelent az ingatlangazda fogalom létrehozása, továbbá az is, hogy a többletfeladatokhoz szükséges többletforrásokhoz hogyan jutnak hozzá az ingatlangazdák. Ez utóbbit a Gazdálkodási Szabályzat kell tartalmazza, ezért a fent említett pontok a GSZ. megfelelő módosítási javaslata nélkül nem tárgyalhatóak.

(A Kari Tanács a határozatot ellenszavazat és tartózkodás nélkül hozta)

Munkavédelmi Szabályzat (módosítás)

1)    I. Fejezet 1. § Munkáltató kötelességei: felsorolandó a

·      kockázatértékelés is.

 

2)    I. Fejezet 4. § (1) A munkavállaló jogai: felsorolandó a

·      jogorvoslati kérelemhez szükséges tudnivalók rendelkezésre bocsátása.

(A Kari Tanács a határozatot ellenszavazat nélkül 1 tartózkodás mellett hozta)

3)    9. § (5) Olyan Laboratóriumban, ahol veszélyes munka folyik megfogalmazást kér, a vegyi laboratórium megfogalmazás helyett.

(A Kari Tanács a határozatot 3 ellenszavazattal, tartózkodás nélkül hozta.)

4)    11. § 12. bajusz egészüljön ki:

·      a központi keret terhére szöveggel

(A Kari Tanács a határozatot ellenszavazat nélkül, 1 tartózkodás mellett hozta.)

Tűzrendészeti Szabályzat (módosítás)

1)    II. fejezet 3.§   (4). A tűzvédelmi előadó feladatai.

·      Szemrevételezéssel rendszeresen ellenőrzi a tűzvédelmi berendezések, felszerelések és készülékek használhatóságát, valamint az időszakos vizsgálatának elvégzését.

·      A beépített tűzvédelmi berendezések vizsgálatát az üzemeltetővel együtt végzi.

2)                            (6). A Tűzvédelmi feladatot is ellátó személy általános feladatai.

·      Szemrevételezéssel rendszeresen ellenőrzi a tűzvédelmi berendezések, felszerelések és készülékek használhatóságát, az időszakos vizsgálatának elvégzését. Törlendő, mert ezt a feladatot a tűzvédelmi előadó végzi.

·      A napi munka befejezésekor ellenőrzi a vonatkozó tűzvédelmi szabályok megtartását, gondoskodik a szükséges intézkedések megtételéről.

3)    III. fejezet 4. § (7) A dolgozók tűzvédelmi kötelezettségei és feladatai részbe új pontként

·      A munkahely jellegétől függően a napi munka befejezésekor a munkát végző dolgozó, kutató, oktató ellenőrzi a vonatkozó tűzvédelmi szabályok megtartását, gondoskodik a szükséges intézkedések megtételéről.

·      ibid. ... (tűzvédelmi munkára szakosodott gazdasági társaság) ... kiegészítendő ... egyéni vállalkozó-val.

4)    III. Fejezet 4. § (4). Ingatlangazda. Az első bekezdés ellentétes a 32/2002 (XII. 12.) BM rendelettel, mely szerint „felsőfokú szakképesítéssel rendelkező személy láthat el önállóan tűzvédelmi feladatokat, ha a „C” tűzveszélyességi osztályba sorolt létesítményben egyidejűleg 200 főnél több személy végez munkát.”

Ingatlangazda feladatához: A szervezeti egységek (tanszékek) által elektronikus formában szolgáltatott adatok feldolgozása, összesítése, adatbázisban való tárolása, az adatok önállóan történő újrafelhasználása, a szakismereteket (szabványok, jelzések, kódok) igénylő kiegészítések megléte.

Indoklás: Nagyszámú munkaórát lekötő redundáns tevékenység valamennyi tanszéket figyelembe véve!

(A Kari Tanács ezt a határozatot 1 ellenszavazattal, 2 tartózkodás mellett hozta.)

5)    VI. Fejezet 8. § (1) Tűzvédelmi irattartó a kilencedik bekezdésben a hivatkozás hibás. MSZ 10900 helyett 2/2002 (I.23) BM rendelet 3. melléklet 1. fejezete a helyes hivatkozás. Ezen rendelet hatályon kívül helyezte az MSZ 10900-es szabványt.

6)    A preambulumban nem elegendő csak a 2/2002 (I.23.) BM rendeletre hivatkozni. A 1996. évi XXXI. Törvény és a 30/1996. (XII.6.) BM rendelet adja meg a jelen szabályzat hivatkozási alapját.

(A Kari Tanács a határozat egészét ellenszavazat és tartózkodás nélkül hozta.)

Rendészeti és Vagyonvédelmi szabályzat (módosítás)

·      Az oktató segítségkérési joga a portaszolgálattól, kerüljön megfogalmazásra

(A Kari Tanács a határozatot ellenszavazat nélkül, 1 tartózkodás mellett hozta.)

·      Az oktató joga felhívni a házirend betartására a figyelmet, kerüljön megfogalmazásra.

(A Kari Tanács a határozatot ellenszavazat és tartózkodás nélkül hozta.)

·      A portaszolgálatnak legyen joga adott helyzetben rendőri segítséget kérni.

(A Kari Tanács a határozatot ellenszavazat nélkül, 4 tartózkodás mellett hozta.)

XI.
Bejelentések

Az elnök bejelentette, hogy:

·       A Kari Tanács tagja lett Schlett Katalin egyetemi adjunktus, és Oroszlány László egyetemi hallgató. Az Akadémiai Kutatócsoportokat állandó meghívottként Rácz Zoltán tudományos tanácsadó képviseli, távolléte esetén pedig Scheurig István tudományos főmunkatárs.

·       A Kari Professzori Tanács Hollósi Miklóst választotta elnökéül.

·       A Kari Tanács következő ülése 2003. november 19-én lesz.

Az elnök megköszönte Galácz Andrásnak a Kari Professzori Tanács most leköszönt elnökének e tisztségben végzett tevékenységét.

Sass Miklós tanácstag bejelentette:

·        A felvett elsőéves biológus hallgatók nagy száma miatt a képzés ráfizetése oly mértékű, hogy azt már nem tudják finanszírozni. Kéri a Kari Tanács segítségét.

·        A hallgatók képviseletében (Kari T., BTCS) a biológus hallgatók kiválasztása problematikus. A HÖK képviselői választoltak a problémákra.

kmf.


Tasnádi Péter s.k.
dékánhelyettes


Kisfaludy Gyula s.k.
a Kari Tanács titkára