A Kari Tanács 2005. december
7-i ülésén hozott határozat (V. sz. napirendi pont)
melléklete
Környezettudományi Iskola
feladatai, a közreműködő személyek, valamint a működés tárgyi és pénzügyi
feltételei
A Környezettudományi Iskolát a Természettudományi Kar Tanács 2005. november 23-i ülésén hozta létre a Kar Szervezeti és Működési Szabályzata 30. §-a alapján.
A Környezettudományi Iskola az 1997-ben a Kar Tanácsa (KT) által létrehozott Környezettan Kari Munkacsoport jogutódjaként működik, jelenlegi feladatai tükrözik a Környezettudomány hazai és nemzetközi oktatásában a megalapítás óta végbement változásokat.
· Az oktatás szervezése és ellátása a Kar Intézeteivel együttműködve a Környezettan és Környezettudományi szakokon mindaddig, amíg az új, két-ciklusú rendszerre való áttérés miatt e szakok a jelenlegi formában meg nem szűnnek.
· A Környezettan alapszak (BSc) kialakítása és szervezése a Kar Intézeteivel együttműködve a 2006/2007 tanévtől kezdve.
·
A környezettudományhoz kapcsolódó mesterszintű (MSc) szakok (pl. Környezettan tanári szak,
Környezettudományi szak) szakalapítási és
· A környezettudománnyal kapcsolatos szakok posztgraduális képzéseinek szervezése.
· A környezettan alapszak (BSc) és az ehhez kapcsolódó mesterszakok (MSc) angol nyelvű képzéseinek előkészítése, indítása és szervezése.
· Szoros munkakapcsolat tartása megállapodás alapján az akkreditálás alatt álló Környezettudományi Doktori Iskolával.
· Saját kezdeményezés alapján környezettudományi témájú oktatási és kutatási pályázatok szervezése és siker esetén a végrehajtásra irányuló munka ellenőrzése. A pályázati témák nem befolyásolják a TTK intézetei és más szervezetei környezeti témájú pályázatainak beadását.
· A Környezettudományi Iskola munkatársainak zömét a más szakterületekhez tartozó, de a környezettudomány területén oktatási és kutatási szempontból aktív olyan személyek adják, akik a Környezettudományi Iskolához csatlakozni kívánnak, s ebbéli tevékenységükhöz közvetlen munkahelyi vezetőjük hozzájárul.
· A Környezettudományi Iskola saját munkatársakkal rendelkezhet.
· A Környezettudományi Iskola oktatási feladatait is érintő szakterületi személyi változások esetén a dékán az adott szakterület vezetőjének és a Környezettudományi Iskola Tanács elnökének véleményét megismerve a Kar oktatási kötelezettségeinek figyelembe vételével dönt az oktatási feladat megoldásáról.
· A Környezettudományi Iskola megalakulásakor saját adminisztrátorral rendelkezik.
· A Környezettudományi Iskola keretében további munkacsoportok létesíthetők.
· A Környezettudományi Iskola felügyeletét a Természettudományi Kar dékánja látja el.
· A Környezettudományi Iskola Tanácsának elnöki teendőire főállású, teljes munkaidejű egyetemi tanárt kér fel a dékán legfeljebb négy évre.
· A dékán a Környezettudományi Iskola irányítására héttagú Iskolatanácsot kér fel. A megbízatás négy évre szól, az elnök felkérésével megegyezően. Az Iskolatanács javaslatára az elnök a Tanács tagjai közül helyettest kér fel, akinek megbízatása az Iskolatanács megbízatásáig tarthat.
· Az Iskolatanács elkészíti saját működési rendjét. amelyet a dékán hagy jóvá.
·
A Környezettudományi Iskola Tanács elnöke —
tekintettel a környezeti szakokon tanulók jelentős létszámára — állandó
meghívottja a Kari és a
· A Környezettudományi Iskola azokból a forrásokból gazdálkodik, amelyet a TTK szabályai szerint különböző feladatok ellátására a kari költségvetés neki biztosít.
· A Környezettudományi Iskola felügyelete alatt külső partnerektől megszerzett bevételekkel az ELTE TTK szabályai szerint gazdálkodik.
· A Környezettudományi Iskola a felügyelete alatt beadott és elnyert pályázatok támogatásait az ELTE TTK szabályai szerint önállóan kezeli.