A TTK Kari Tanács 2007. június 20-i ülésén hozott határozatok 3. sz. melléklete.
Vélemény
az ELTE Minőségfejlesztési Szabályzat tervezetéről
A minőségfejlesztési szabályzat átdolgozott változatát összességében alkalmasnak látjuk a minőségbiztosítási szabályok és törvények által előírt kötelezettségek teljesítésére.
Pontosítási javaslatainkat a következőkben foglaljuk össze:
17. §
Az ETR adataira vonatkozó kérések nem teljesíthetők korlátozás nélkül, mert személyiségjogokat sérthetnek. Meg kellene szabni, hogy a kérések teljesíthetőségét ki bírálja el, továbbá azt is, hogy a felsoroltak az adatok milyen körét kérhetik le.
A vezetői információk esetén a táblázatok sikeres vizsgákra vonatkozó oszlopát a jelentés nyilvánosságra hozatalakor törölni kellene.
Az oktatókra vonatkozóan a sikeres vizsgák számát csak a vezetők számára kellene láthatóvá tenni.
Rögzíteni kellene, hogy kik használhatják az adatbankot.
23. § (3) a) pont
a pont törlését javasoljuk. Ne gyakoroljunk erkölcsi nyomást a kollégákra a véleményezés nyilvánosságra hozásának érdekében. Az oktatók egyéb tevékenységének ismertetése nélkül ez rendkívül egyoldalú és félrevezető információ.
23. §
Érdemes lenne már itt definiálni Az OMHV rövidítést.
(4d) "kitűntetés" helyett "kitüntetés"
A 23. § (4) és a 30. § (3)
nem ebbe a szabályzatba, hanem az oktatói követelményrendszerbe illik. A két felmérés, különösen az utóbbi kötelező figyelembe vétele pedig mindenképpen túlzás. Legfeljebb a lehetőséget kellene megadni az eredmények oktatói minősítésben való felhasználására.
30 § és 31. §
A tehetséggondozási munka Kari szinten mérhető. Egyéni mérése felesleges, hiszen hallgatói szinten legfeljebb 10%-ról lehet szó. A tehetséggondozás döntő terepe a doktori képzés! Ne fetisizáljuk az egyéni kérdőíves felméréseket. A szabályzatban Kari jelentéseket kellene kérni.
Javaslatunk:
(1) Az ELTÉ-n folytatott tehetséggondozás színvonalának folyamatos fejlesztése céljából az oktatóknak a tehetséggondozási munkában nyújtott teljesítményét rendszeresen mérni és értékelni kell.
(2) A mérést és az értékelést úgy kell végezni, hogy az alkalmas legyen
a) a tehetséggondozási munka mennyiségi jellemzőinek áttekintésére,
b) az oktatók tehetséggondozó munkában való aktivitása és eredményessége dokumentálására,
c) az oktatók tehetséggondozó munkában való részvételének hallgatói megítélésre,
d) a tehetséggondozó munkában kiemelkedő teljesítményt nyújtó oktatók elismerésére.
31. §
(1) Az értékelés módszere: értékelő jelentés készítése Karonként.
(2) A jelentés tervezetének kidolgozása az Iroda feladata, elfogadásáról a Minőségirányítási Bizottság előterjesztése alapján a Szenátus dönt.
32. §
(1) A Karok az önértékelést úgy kötelesek elvégezni, hogy a jelen szabályzat 7. sz. mellékletében meghatározott adatlapot évente kitöltik, és a kitöltött adatlapokat az Iroda rendelkezésére bocsátják.
(2) A kari jelentésekben a tehetséggondozásban kiemelkedő szerepet vivő oktatókat név szerint is szerepeltetni kell
(2) Az Iroda a kari jelentések alapján éves összegző jelentést készít a Bizottság számára.
33.- 34.- 35.§
A szakmai gyakorlatok jellegzetesen egyéni munkák, értékelésük kérdőíves és mégis anonim értékelése a javasolt formában rendkívül nehézkes. A kérdőívből mindenképpen ki kellene hagyni a napi tevékenységlistát.
38. §
A végzett hallgatók véleményének megismerése rendkívül fontos, azonban meg kellene határozni, hogy az évenkénti véleménykéréskor melyik generációt célozzuk meg. A frissen végzettek véleményénél sokkal fontosabb az 5-10 éven belül végzettek véleménye, valamint a nagyívű pályát befutó idősebbeké.
41. §
Az ETR-ből lekért adatokat csak szűrve szabad a belső nyilvánosság elé tárni. A nagy lemorzsolódások, ill. extrém sikertelen, vagy extrém sikeres vizsgaszámok nagyon gyors reakciót válthatnak ki viszonylag nagylétszámú hallgatóból, s ez egy-egy szak sorsára is aránytalanul nagy befolyást gyakorolhat.
Végül megjegyezzük, hogy a Minőségfejlesztési felmérések és jelentések költségeihez mindenképpen hozzátartozik a Minőségbiztosítási Iroda munkatársainak bérére fordított összeg is.
A Minőségfejlesztési jelentés 2. sz. mellékletében a szakszervezet(ek) vezetői a c) pontból kerüljenek át az a) pontba.
Ahol a tervezet „nem kutató alkalmazottat” említ kérjük javítani „nem oktató- nem kutató alkalmazottra”.