Tantervi háló
természetismeret-környezettan 4+1 |
|
|
Szemeszter
(óra/hét) |
Kredit |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Értékelés |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
szakpár |
Előfeltétel I. |
Előfeltétel
II. |
Tantárgyfelelős |
Ekvivalens tárgyak |
Tárgykód |
Tárgynév |
Ea |
Gy |
Ea |
Gy |
Ea |
Gy |
Ea |
Gy |
Ea |
Gy |
Ea |
Gy |
Ea |
Gy |
Ea |
Gy |
Ea |
Gy |
Ea |
Gy |
Ea |
Gy |
Ea |
Gy |
biológia |
fizika |
földrajz |
kémia |
matematika/info. |
egyéb szakok |
|
KRITÉRIUMTÁRGYAK |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tárgy kódja |
Tárgy megnevezése |
Tárgy kódja |
Tárgy megnevezése |
A tárgy kódja |
A tárgy megnevezése |
|
Matematika kritériumtárgy |
ai2 |
|
2o |
|
2k |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kr |
kr |
kr |
kr |
n |
kr |
|
nincs |
|
|
Holló-Szabó Ferenc |
ma1c2k01 |
Matematika
kritérium |
|
Fizika
kritériumtárgy |
ai2 |
|
2o |
|
2k |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kr |
n |
kr |
kr |
kr |
kr |
|
nincs |
|
|
Finta Viktória |
fa1c2k01 |
Fizika
kritérium |
|
SZAKMAI ALAPOZÓ TÁRGYAK (KKK előírás:
20-30 kredit; tantervben
általános szakpár: 30 kredit; legkisebb érték: 20 kredit)) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kémiai alapfogalmak |
ai2 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
n |
0 |
0 |
n |
0 |
0 |
t |
Kémiai alapfogalmak gyakorlat |
|
|
Róka András |
új tárgy |
a korábbi
kritériumtárgyon alapul |
|
Kémiai alapfogalmak gyakorlat |
gy5 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
n |
3 |
3 |
n |
3 |
3 |
t |
Kémiai alapfogalmak |
|
|
Róka András |
új tárgy |
a korábbi
kritériumtárgyon alapul |
|
Biológiai alapfogalmak |
k5 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
n |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
nincs |
|
|
Karkus Zsolt |
ba1c1049 |
Biológiai
alapfogalmak |
|
Bevezetés a
környezettudományba |
k5 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
nincs |
|
|
Takács-Sánta
András |
aa1c1013 |
Bevezetés a
környezettudományba |
|
Állattani
alapismeretek |
k5 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
n |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
nincs |
|
|
Török János |
ba1c1052 |
Állattani
alapismeretek |
|
Bevezetés a
matematikába 1 előadás (alapszint) |
k5 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
n |
2 |
2 |
n |
2 |
t |
Bevezetés
a matematikába 1 gyakorlat (alapszint) |
|
|
Karátson János |
ma1c1011 |
Bevezetés a
matematikába 1 előadás (alapszint) |
|
Bevezetés
a matematikába 1 gyakorlat (alapszint) |
gy5 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
n |
2 |
2 |
n |
2 |
t |
Bevezetés a
matematikába 1 előadás (alapszint) |
|
|
Karátson
János |
ma1c2011 |
Bevezetés a matematikába 1
gyakorlat (alapszint) |
|
Meteorológia |
k5 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
3 |
n |
3 |
3 |
3 |
t |
Meteorológia
gyakorlat |
|
|
Bartholy Judit |
ea1c1051 |
Meteorológia |
|
Meteorológia
gyakorlat |
ai2 |
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
0 |
n |
0 |
0 |
0 |
t |
Meteorológia |
|
|
Bartholy Judit |
ea1c1051 |
Meteorológia |
|
Bevezetés a
biológiába 1 |
k5 |
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
n |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
gy |
Biológiai alapfogalmak |
|
|
Tárnok Krisztián |
ba1c1010 |
Bevezetés a
biológiába 1. |
|
Növénytani
alapismeretek |
k5 |
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
n |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
nincs |
|
|
Szabó Mária |
ba1c1051 |
Növénytani
alapismeretek |
|
Bevezetés
a fizikába 1 előadás |
k5 |
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
n |
2 |
2 |
2 |
2 |
t |
Bevezetés
a fizikába 1 gyakorlat |
gy |
Fizika
kritériumtárgy |
Csanád Máté |
fa1c1003 |
Bevezetés
a fizikába 1. előadás |
|
Bevezetés
a fizikába 1 gyakorlat |
gy5 |
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
n |
2 |
2 |
2 |
2 |
t |
Bevezetés
a fizikába 1 előadás |
gy |
Fizika
kritériumtárgy |
Finta Viktória |
fa1c2003 |
Bevezetés
a fizikába 1. gyakorlat |
|
Bevezetés
a fizikába 2 előadás |
k5 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
n |
2 |
2 |
2 |
2 |
gy |
Bevezetés
a fizikába 1 előadás |
|
|
Csanád Máté |
fa1c1004 |
Bevezetés
a fizikába 2. előadás |
|
Bevezetés a
fizikába 2. gyakorlat |
gy5 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
n |
2 |
2 |
x |
x |
t |
Bevezetés a
fizikába 2 előadás |
|
|
Finta Viktória |
fa1c2004 |
Bevezetés a
fizikába 2. gyakorlat |
|
Bevezetés a
természeti földrajzba (geomorfológia) |
k5 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
n |
2 |
2 |
2 |
|
nincs |
|
|
Horváth Erzsébet |
la1c1051 |
Bevezetés a
természeti földrajzba (geomorfológia) |
|
Bevezetés
a geológiába |
k5 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
n |
2 |
2 |
2 |
|
nincs |
|
|
Galácz
András |
ga1c1052 |
Bevezetés
a geológiába |
|
SZAKMAI TÖRZSTÁRGYAK (KKK előírás: 60-70 kredit; a tantervben általános szakpár (a
modulzáróval): 61 kredit; a többi szakpár efölött) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bevezetés
a kémiába |
k5 |
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
n |
3 |
3 |
n |
3 |
3 |
gy |
Kémiai alapfogalmak |
|
|
Turányi Tamás |
ka1c1006 |
Bevezetés a kémiába |
|
Bevezetés
a matematikába 2 előadás (alapszint) |
k5 |
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
n |
2 |
2 |
n |
2 |
t |
Bevezetés
a matematikába 2 gyakorlat (alapszint) |
gy |
Bevezetés a
matematikába 1 előadás (alapszint) |
Karátson János |
ma1c1012, |
Bevezetés
a matematikába 2 előadás (alapszint) |
|
Bevezetés
a matematikába 2 gyakorlat (alapszint) |
gy5 |
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
n |
2 |
2 |
n |
2 |
t |
Bevezetés
a matematikába 2 előadás (alapszint) |
gy |
Bevezetés a
matematikába 1 előadás (alapszint) |
Karátson
János |
ma1c2012 |
Bevezetés
a matematikába 2 gyakorlat (alapszint) |
|
Bevezetés
a biológiába 2 |
k5 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
n |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
gy |
Bevezetés
a biológiába 1 |
|
|
Hajnik Tünde |
ba1c1011 |
Bevezetés
a biológiába 2. |
|
Ásványtan |
k5 |
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
n |
1 |
1 |
1 |
t |
Ásványtan
gyakorlat |
|
|
Weiszburg
Tamás |
Föxxxx |
azonos a
földrajz tanárszak azonos című tárgyával |
|
Ásványtan
gyakorlat |
k5 |
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
n |
1 |
1 |
1 |
t |
Ásványtan |
|
|
Weiszburg
Tamás |
Föxxxx |
azonos a
földrajz tanárszak azonos című tárgyával |
|
Terepgyakorlat
(1) (ásványtan) |
gy5 |
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
n |
1 |
1 |
1 |
t |
Ásványtan
gyakorlat |
|
|
Weiszburg
Tamás |
új tárgy |
|
|
Földfizikai
alapok |
k5 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
nincs |
|
|
Tímár Gábor |
oa1c1051 |
Földfizikai
alapok |
|
Szerves
kémia |
k5 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
n |
3 |
3 |
n |
3 |
3 |
gy |
Bevezetés
a kémiába |
|
|
Dibó Gábor |
ka1c1069 |
Szerves kémia |
|
Általános
és történeti földtan |
k5 |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
n |
2 |
2 |
2 |
|
nincs |
|
|
Leél-Őssy Szabolcs |
ga1c1054 |
Általános
és történeti földtan |
|
Általános
és történeti földtan gyakorlat |
gy5 |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
2 |
2 |
x |
x |
t |
Általános
és történeti földtan |
|
|
Báldi Katalin |
ga1c4079 |
Általános
és történeti földtan gyakorlat |
|
Kémiai alaplabor |
gy5 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
3 |
3 |
n |
3 |
3 |
gy |
Kémiai alapfogalmak |
|
|
Róka András |
ka1c4006 |
Bevezető kémiai
laboratóriumi gyakorlat |
|
Kőzettan |
k5 |
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
n |
1 |
1 |
1 |
t |
Kőzettan gyakorlat |
gy |
Ásványtan |
Szakmány György |
Föxxxx |
azonos a
földrajz tanárszak azonos című tárgyával |
|
Kőzettan gyakorlat |
gy5 |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
n |
1 |
1 |
1 |
t |
Kőzettan |
gy |
Ásványtan |
Sági Tamás |
Föxxxx |
azonos a
földrajz tanárszak azonos című tárgyával |
|
Általános
mikrobiológia |
k5 |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
n |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
t |
Mikrobiológia
gyakorlat |
e |
Bevezetés
a biológiába 1 |
Márialigeti Károly |
ba1c1030 |
Általános
mikrobiológia |
|
Mikrobiológia
gyakorlat |
ai2 |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
n |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
t |
Általános
mikrobiológia |
e |
Bevezetés
a biológiába 1 |
Romsics Csaba |
ba1c4030 |
Mikrobiológia
gyakorlat |
|
Hidrobiológiai
alapok |
k5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
n |
1 |
1 |
1 |
x |
x |
e |
Bevezetés
a biológiába 1 |
|
|
Kis
Keve Tihamér |
aa1c1023 |
Hidrobiológiai
alapok |
|
Környezetkémia |
k5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
e |
Bevezetés
a kémiába |
|
|
Salma Imre |
ka1c1030 |
Környezetkémia |
|
Térképismeret
és geoinformációs rendszerek előadás |
ai2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
0 |
n |
0 |
0 |
0 |
|
nincs |
|
|
Klinghammer
István |
ta1c1023 |
Térképismeret
és geoinformációs rendszerek előadás |
|
Térképismeret
és geoinformációs rendszerek gyakorlat |
gy5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
3 |
n |
3 |
3 |
3 |
|
nincs |
|
|
Kovács
Béla |
ta1c3023 |
Térképismeret
és geoinformációs rendszerek gyakorlat |
|
Analitikai
kémia előadás |
k5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
2 |
n |
2 |
2 |
t |
Analitikai
kémia labor |
e |
Bevezetés
a kémiába |
Barczáné
Buvári Ágnes |
ka1c1008 |
Analitikai
kémia előadás |
|
Analitikai
kémia labor |
gy5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
2 |
n |
2 |
2 |
t |
Analitikai
kémia előadás |
e |
Bevezetés
a kémiába |
Barczáné
Buvári Ágnes |
ka1c4013 |
Analitikai
kémia labor |
|
Talajtan
előadás |
k5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
t |
Talajtan
gyakorlat |
e |
Bevezetés
a biológiába 1 |
Szalai Zoltán |
la1c1077 |
Talajtan
előadás |
|
Talajtan
gyakorlat |
gy5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
t |
Talajtan
előadás |
e |
Bevezetés
a biológiába 1 |
Szalai Zoltán |
la1c4077 |
Talajtan
gyakorlat |
|
Globális
ökológia |
k5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
e |
Bevezetés
a biológiába 2 |
|
|
Takács-Sánta
András |
ba1c1027 |
Globális
ökológia |
|
A
környezetvédelem alapjai |
k5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
e |
Bevezetés
a biológiába 2 |
|
|
Szabó Mária |
aa1c1064 |
A
környezetvédelem alapjai |
|
Komplex
terepgyakorlat |
gy5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
gy |
Térképismeret
és geoinformációs rendszerek gyakorlat |
|
|
Angyal Zsuzsanna |
KtKRxxx |
azonos
a kredites tanárszak azonos című tárgyával |
|
Környezettechnológia |
k5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
x |
e |
Bevezetés
a kémiába |
|
|
Barkács Katalin |
ka1c1038 |
Környezettechnológia |
|
A
társadalmi-gazdasági tér folyamatai |
k5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
x |
n |
2 |
2 |
x |
|
nincs |
|
|
Angyal Zsuzsanna |
új tárgy |
|
|
Regionális
helyismeret |
gy5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
n |
1 |
1 |
1 |
|
nincs |
|
|
Angyal Zsuzsanna |
új tárgy |
|
|
Környezeti
ásványtan és szilárd hulladékok |
gy5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
2 |
2 |
x |
x |
e |
Bevezetés
a kémiába |
|
|
Tóth Erzsébet |
ga1c1602 |
Környezeti ásványtan |
|
Bevezetés
a hidrogeológiába |
k5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
x |
e |
Bevezetés
a geológiába |
|
|
Mádlné
Szőnyi Judit |
aa1c1022 |
Bevezetés
a hidrogeológiába |
|
Környezetfizika
előadás |
k5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
2 |
2 |
x |
x |
e |
Bevezetés
a fizikába 2 előadás |
|
|
Horváth Ákos |
aa1c1036 |
Környezetfizika
előadás |
|
Környezetfizika
laboratórium |
gy5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
x |
2 |
x |
x |
x |
t |
Környezetfizika
előadás |
|
|
Csanád Máté |
aa1c4037 |
Környezetfizika
laboratórium |
|
Növényökológia |
k5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
n |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
e |
Bevezetés
a biológiába 2 |
|
|
Ódor Péter |
aa1c1061 |
Növényökológia |
|
Állatökológia |
k5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
n |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
e |
Bevezetés
a biológiába 2 |
|
|
Török János |
aa1c1062 |
Állatökológia |
|
Regionális
természetismeret 1 |
k5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
gy |
Talajtan
előadás |
|
|
Angyal Zsuzsanna |
új tárgy |
|
|
Természetvédelem |
gy5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
gy |
Talajtan
előadás |
|
|
Angyal
Zsuzsanna |
aa1c1042 |
Természetvédelem |
|
Az
élet fejlődéstörténete |
k5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
n |
x |
n |
x |
1 |
x |
|
nincs |
|
|
Kázmér Miklós |
Föxxxx |
azonos a
földrajz tanárszak azonos című tárgyával |
|
A
Naprendszer földrajza és geológiája |
k5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
x |
e |
Bevezetés
a geológiába |
|
|
Sík András |
FöBScxx |
azonos
a földrajz BSc azonos című választható tárgyával |
|
Regionális
természetismeret 2 |
gy5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
gy |
Regionális
természetismeret 1 |
|
|
Angyal Zsuzsanna |
új tárgy |
|
|
Informatika |
gy5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
x |
x |
x |
x |
3 |
|
nincs |
|
|
Horváth Ákos |
ia1c3005 |
Informatika |
|
Távérzékelés |
k5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
n |
0 |
x |
x |
|
nincs |
|
|
Mari László |
Föxxxx |
azonos
a földrajz tanárszak azonos című tárgyával |
|
Környezetminősítés |
k5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
x |
2 |
0 |
x |
x |
e |
Bevezetés
a kémiába |
|
|
Tatár Enikő |
aa1c1040 |
Környezetminősítés |
|
Környezeti
jog |
k5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
x |
|
nincs |
|
|
Bándi Gyula |
aa1c1071 |
Környezeti
jog |
|
Környezetgazdaságtan |
k5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
x |
x |
x |
x |
x |
|
nincs |
|
|
Kerekes Sándor |
aa1c1081 |
Környezetgazdaságtan |
Összes kötelező szakmai óraszám (a kritériumtárgyak
nélkül): |
11 |
5 |
11 |
4 |
11 |
4 |
8 |
7 |
9 |
5 |
8 |
4 |
11 |
4 |
10 |
5 |
117 |
delta |
|
|
|
|
|
|
89 |
89 |
89 |
89 |
89 |
89 |
|
|
|
|
|
|
|
|
biológia szakpárnál |
|
6 |
3 |
4 |
4 |
9 |
4 |
3 |
6 |
8 |
5 |
8 |
4 |
6 |
4 |
10 |
5 |
89 |
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
félévenkénti óraszám |
|
|
9 |
|
8 |
|
13 |
|
9 |
|
13 |
|
12 |
|
10 |
|
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
félévenkénti vizsgaszám / átlag |
|
3 |
|
2 |
|
5 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
3 |
|
5 |
|
3,4 |
|
|
|
|
|
|
jelkulcs: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
fizika szakpárnál |
|
9 |
3 |
7 |
0 |
9 |
2 |
8 |
7 |
9 |
5 |
6 |
4 |
10 |
2 |
6 |
2 |
89 |
0 |
|
|
|
|
|
kr: |
|
kritériumtárgy, teljesítéséért nem jár kredit |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
félévenkénti óraszám |
|
|
12 |
|
7 |
|
11 |
|
15 |
|
14 |
|
10 |
|
12 |
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
n: |
|
az adott szakpárnál felvétele tilos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
félévenkénti vizsgaszám / átlag |
|
4 |
|
3 |
|
5 |
|
4 |
|
4 |
|
3 |
|
5 |
|
3 |
|
3,9 |
|
|
|
|
|
|
x |
|
az adott szakpárnál felvehető, de nem kötelező. Felvételkor
a félévnél jelzett óraszámmal azonos kreditszám jár. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
földrajz szakpárnál |
|
9 |
4 |
11 |
4 |
6 |
2 |
5 |
6 |
8 |
3 |
6 |
3 |
10 |
4 |
6 |
2 |
89 |
0 |
|
|
|
|
|
2o: |
|
kettő kontaktórás kritériumtárgy meghirdetés |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
félévenkénti óraszám |
|
|
13 |
|
15 |
|
8 |
|
11 |
|
11 |
|
9 |
|
14 |
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
2k: |
|
kettő kontaktórás kritériumtárgy vizsgakurzuskénti
meghirdetése |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
félévenkénti vizsgaszám / átlag |
|
4 |
|
5 |
|
3 |
|
2 |
|
4 |
|
3 |
|
5 |
|
3 |
|
3,625 |
|
|
|
|
|
|
1,2,3: |
|
(félkövér, döntött óraszám): vizsgakurzus meghirdetése
tantervi szempontok miatt kötelező |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kémia szakpárnál |
|
10 |
3 |
8 |
4 |
11 |
4 |
5 |
4 |
7 |
3 |
8 |
4 |
10 |
2 |
4 |
2 |
89 |
0 |
|
|
|
|
|
t: |
|
társfelvétel |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
félévenkénti heti óraszám |
|
|
13 |
|
12 |
|
15 |
|
9 |
|
10 |
|
12 |
|
12 |
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
gy: |
|
gyenge előfeltétel |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
félévenkénti vizsgaszám / átlag |
|
5 |
|
4 |
|
5 |
|
3 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
|
2 |
|
3,9 |
|
|
|
|
|
|
e: |
|
erős előfeltétel |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
matematika/informatika szakpárnál |
|
9 |
3 |
9 |
2 |
11 |
2 |
8 |
5 |
8 |
5 |
8 |
2 |
9 |
2 |
4 |
2 |
89 |
0 |
|
|
|
|
|
|
|
egyéni félévmódosítás heti óraszámkiegyenlítésre: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
félévenkénti óraszám |
|
|
12 |
|
11 |
|
13 |
|
13 |
|
13 |
|
10 |
|
11 |
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
fizika szakpárnál a Kémia alaplabor tárgy a 4. félév helyett
a 2. félévben |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
félévenkénti vizsgaszám / átlag |
|
4 |
|
4 |
|
6 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
|
5 |
|
2 |
|
4,1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
földrajz szakpárnál a Bevezetés a hidrogeológiába tárgy a 7.
félév helyett az 5. félévben |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
egyéb szakpárnál |
|
11 |
5 |
11 |
4 |
11 |
2 |
8 |
5 |
8 |
5 |
4 |
2 |
6 |
2 |
0 |
5 |
89 |
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
félévenkénti óraszám |
|
|
16 |
|
15 |
|
13 |
|
13 |
|
13 |
|
6 |
|
8 |
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
félévenkénti vizsgaszám / átlag |
|
5 |
|
5 |
|
6 |
|
4 |
|
3 |
|
2 |
|
3 |
|
0 |
|
3,5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ajánlott heti óraszám |
|
|
14 |
|
13 |
|
12 |
|
11 |
|
11 |
|
10 |
|
10 |
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MODULZÁRÓ (2 kredit) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
M |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZAKDOLGOZAT (4 kredit) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A
természetismeret-környezettan tanítás módszertana 1 ea. (természetismeret) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
gy |
Talajtan
előadás |
|
|
Makádi Mariann |
új tárgy |
|
|
A
természetismeret-környezettan tanítás módszertana 1 gyak. (természetismeret) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
gy |
Talajtan
előadás |
|
|
Makádi Mariann |
új tárgy |
|
|
A
természetismeret-környezettan tanítás módszertana 2 ea. (környezettan) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
e |
A természetismeret-környezettan
tanítás módszertana 1 ea. (természetismeret) |
|
|
Schróth Ágnes |
új tárgy |
|
|
A
természetismeret-környezettan tanítás módszertana 2 gyak. (környezettan) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
e |
A természetismeret-környezettan
tanítás módszertana 1 ea. (természetismeret) |
|
|
Schróth Ágnes |
új tárgy |
|
|
Szaktárgyi tanítási gyakorlat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tanításkísérő szeminárium 1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Makádi Mariann |
új tárgy |
|
|
Tanításkísérő szeminárium 2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Schróth Ágnes |
új tárgy |
|
|
Összesen 12 kredit, ebból 10 kredit
gyakorlat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
3 |
1 |
3 |
0 |
2 |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Értékelés |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K=kollokvium |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
CK= C tipusú kollokvium |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gyj=gyakorlati jegy |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hf=háromfokozatú |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kf=kétfokozatú |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Előfeltételek |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
erős |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
gyenge |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|