Collspace

2024.05.13.
Collspace

Közel 290 ELTE-s hallgató fejezte be a Hungarian Startup University Program első félévét, a tavaszi szemeszterben a legjobb ötletek továbbfejlesztésén csapatokban dolgoznak az ösztöndíjasok. A nyertes ötletgazdákkal készült interjúsorozatban Lengyel Fruzsina, a Természettudományi Kar hallgatója mutatja be projektötletét.

 

Mesélj az ötletről, miért egyedi?

A CollSpace egy applikáció, ami az együttműködések és kapcsolatok kialakításában segíti a tartalomgyártókat. Napjainkban egyre több ember foglalkozik a social mediaval és a tartalomgyártással, legyen szó egy influencerről, modellről, sminkesről, egy-egy anyag elkészítéséhez mindig szükség van a közös munkára. Ezt a folyamatot szeretnénk gördülékenyebbé tenni egy átlátható platform segítségével, ahol a felhasználók megmutathatják munkájukat, majd megtalálhatják a számukra szükséges embereket és helyszíneket.

 

Milyen kompetenciák jelennek meg a csapatban, hogyan zajlik a közös munka?

A csapatunk a HSUP matchmaking hete alatt jött létre, és bár egyikünk sem ismerte a másikat, a közös és kreatív munka egyből nagyon gördülékenyen indult. A csapat nagyon sokszínű, mindenki másban jeleskedik, illetve mást tanul. Általában a feladatokat egyenlően osztjuk fel, attól függően, hogy kinek mihez van kedve. Az informatikai kérdésekért Tóth Gergő, a marketing és üzleti részért Honti Luca, a designért és tervezésért pedig én felelek. Ettől függetlenül mindannyian részt veszünk minden feladatban, minden héten megbeszéljük ki, mit csinált, merre haladt. Ha szükséges, akkor plusz közös meeetinget is tartunk, hogy együtt gondolkodjunk.

 

Ki a szolgáltatás célcsoportja?

A célcsoportunk elsősorban minden magyar tartalomgyártó. Influencerek, modellek, fotósok, sminkesek, fodrászok, stylistok, designerek, akik akár hobbi, akár munka szempontjából részt vesznek képek, videók, kampányok létrehozásában, továbbá az olyan stúdiók és szalonok, amik megfelelő helyszínt nyújtanának egy-egy ilyen munkához. Az egymás közötti együttműködések segítésén kívül azokat a cégeket, szolgáltatásokat is meg szeretnénk célozni, akik egy kampányra vagy hirdetésre keresnek megfelelő csapatot vagy influencert.

 

Mi jelenti a legnagyobb kihívást a projekt megvalósítása alatt? Melyek a további terveitek?

A legnagyobb kihívás talán a piackutatás volt, mivel a célközönségünk elérése okozott problémákat az elején, így sokszor megakadtunk, elvesztettük a motivációt. Szerencsére ezt később ki tudtuk küszöbölni, majd annál nagyobb erővel és elszántsággal folytatni a munkát. Sokat segített a mentorunk, aki mindenben támogatott és segített minket, így azt gondolom, hogy a nehézségeken is viszonylag könnyen túllendültünk a csapattal. A továbbiakban ugyanilyen intenzíven szeretnénk folytatni a közös munkát, és egy minél jobban kidolgozott ötlettel előállni a szemeszter végén.

 

A Collspace csapat tagjai

Ötletgazda: Lengyel Fruzsina (ELTE TTK)
Csapattagok: Honti Luca (ELTE GTK) és Tóth Gergő (SZTE IK)

 

További információk a programról: https://elte.hu/hsup