Pogány Ákos a poszt-COVID-jelenségek kutatására nyert támogatást
A COVID-19 járvány következtében az iskolások és felnőttek digitális eszközhasználata megnövekedett, hiszen az online oktatás és az otthoni munkavégzés mellett a kapcsolattartás is jórészt az online térre szorítkozik a személyes, fizikai kapcsolatok korlátozásakor. "Okkal feltételezhetjük, hogy az idősebb testvérek, szülők, azaz a szerepmodellek megnövekedett eszközhasználata és a szülői hozzáállás esetleges megváltozása
az óvodáskorúak megnövekedett eszközhasználatával is jár.
Korábbi eredményeink szerint az intenzív digitális eszközhasználat gyengébb társas készségekkel járhat óvodásoknál"- mondta Pogány Ákos, a kutatás vezetője.
Kutatásukban erre a fejlődés szempontjából különösen érzékeny korcsoportra fókuszálnak: céljuk innovatív módszerekkel felmérni az óvodáskorú gyerekek digitális eszközhasználatának és társas készségei fejlődésének változását a járvány alatt és annak következtében.
A Magyar Tudományos Akadémia pályázatának célja olyan (alap)kutatások támogatása, amelyek a koronavírus-járvány okozta egészségügyi, társadalmi, kulturális és egyéb problémák feltárására és megoldására keresnek válaszokat.
Forrás: MTA